Räntedag?

milian

Trådstartare
Har fått lånelöfte från flera 2 banker där jag fått skriftligt förslag från den ena och den andra banken har bekräftat muntligt att lånet är beviljat.
Det som gör mig lite fundersam är att den ena banken sa att dom skulle faställa räntan för lånet idag, jag fick då för mig att dom då skulle höra av sig till mig idag vilket dom inte har gjort, är det nån som har koll på hur sånt fungerar.

Är det så att räntan baseras på idag så förslaget inte kan lämnas förrän imorgon eller kan det vara så att dom dragit sig ur:confused:

Ska ta kontakt med dom men vill inte jaga dom heller nån som har lite kloka råd?

Sv: Räntedag?

I de flesta fall fastställs räntan den dagen som lånet skrivs på, men vissa banker tillämpar individuell räntesättning vilket gör att man ibland kan få en bättre ränta än vad banken normalt sett erbjuder. I sämsta fall kan det to m vara tvärtom, allt hänger nog på vilken säkerhet man lämnar för lånet.

Jag tror inte att dom har dragit sig ur, möjligen glömt att kontakta dig eller så förväntas du ta kontakt med dem.

Sv: Räntedag?

Okej,

Dom nämnde något om att räntan skulle bestämmas samma dag då jag varit i kontakt med två banker så att dom hade samma ränta att utgå ifrån?

När vet man dagens ränta?

Det lät som på bankmannen att det var vanligt att man bestämde en dag för faställande av ränta.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Har en fråga till er allsmäktiga! Jag har huslån, huslånet dras den 25 varje månad då jag fått lön då, dvs så dras det direkt så jag...
Svar
7
· Visningar
1 851
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 570
Övr. Katt Izze är nu inne på sin 3:e antibiotikabehandling mot detta otyg! Försöker ta det hela lite "kort" Fick det bekräftat just före...
Svar
5
· Visningar
5 932
Senast: plymen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur