Bukefalos 28 år!

Raser och sjukdomar

Sv: Raser och sjukdomar

Det är inte så stor vits med att ultraljuda innan katten är vuxen. De flesta veterinärer brukar säga att man ska ultraljuda efter att katten fyllt 1 år.
Jag tycker att om man bara ska ha katten till sällskap så finns ingen anledning att ultraljudsundesöka njurarna om det inte finns misstanke om njurfel.
Detta med att ultraljudsundersöka njurarna är fortfarande väldigt nytt inom ragdoll, så än så länge kanske man inte kan "kräva" att alla ska ha gjort det, om det inte finns kända fall av njursvikt hos någon nära besläktad katt. Det finns inte så väldans många kliniker som har utrustning för detta, och dessutom vill man ju ha en expert som tittar på njurarna.
Men det är ju helt upp till köparen. Han/hon väljer ju vilken uppfödare han/hon vill köpa ifrån.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 220
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 531
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 420
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp