Ia*

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp!

Letar hund och har beslutsångest om vilken ras.
Har idag en rottis tik på 1 ½ år som min sambo tränar.
Nu vill vi ha en till vovve. Var säker på att vi skulle ha en dansk svensk men det är sån väldans kö på dem...

Jag vill ha...
en liten hund (ca 30-40 cm) som ändå är tuff. Den ska ha lättskött päls. Helst ingen jaktlust... Den ska tränas i lydnad, spår, agility och ställas ut. Kunna följa med på långpromisar och när jag springer och rider......

Hjälp mej....

Sv: Rastips

Lagotto Romagnolo, passar in på det mesta du skriver (dock är den 40-50 cm, beroende på hane eller tik).

Senast ändrad:
Sv: Rastips

Jag har en Jack Russel hane på 1 år... en helt underbar hund... Väldigt energisk o vänlig.... tuff o har väldigt mycket egen vilja... det gäller att träna o fostra från första dagen... Dom har dock jaktinstikt... Men om man gillar att träna spår och sök så kan man ju få lite "kontroll" på jaktinstikten...

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 563
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 865
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 703
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 948
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka