Rastlös kaninbrud

N

ninni_

Min lilla kanintjej har snart allvarliga problem. Hon behöver aktivering. HELA TIDEN.

Hon kommer ut varje dag, självklart. Hon får lass med gnagpinnar, hon har halm, hö, saltsten och allt det där.

Men hon har tråkigt. Hon gnager ner halmen till små, små bitar, lägger allt i ena halvan av buren och sitter på tomma "golvet". (Utekanin). Hon roar sig flera gånger om dagen med att lirka loss matskålen som hon kastar runt en stund, därefter tröttnar hon på det. Matskålen är en sådan där med vreden i metall. Sätter jag fast en plastskål som sitter fast mera gnager hon i sig plasten (hon har satt i sig en halv sån skål!!) Vilket inte är speciellt nyttigt.

Vad kan jag göra för att aktivera henne? Hade tänkt sakffa en höboll att hänga upp i buren. Men mer? Inga toarullar, de äter hon säkert bara upp...
Men hon är rastlös och full av energi!! :smirk:
 
Prova hänga upp något gott i taket så att hon får kämpa lite för att komma åt det? Gjorde en kompis med sitt marsvin, han ägnade mycket tid åt sin gurka :d Eller en sån där boll på djuraffären som man lägger godis i kanske? Hjärngympa på samma gång :bow:
 
Hon är en riktig arbigga :devil: så kaninkompis i samma bur är inte att tänka på dessvärre...

Hon går på halm så sådana bollar som det ramlar godis ur, godiset skulle försvinna i halmen innan hon hinner äta upp det! :eek:
 
Pröva att ha den på golvet då! :idea: Har funderat på att skaffa en sån till mitt marsvin så hon får lite roligare innan hennes kompis kommer, enligt tjejen på djuraffären brukar de vara ganska populära. :)
 

Liknande trådar

Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 657
Senast: Riley
·
Övr. Djur jaha..snabbt o lätt gick det till och jag älskar redan de små söta djuren :love: två stycken är dom, en grå och en beigeä-guldfärgad...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp