Bukefalos 28 år!

Rastningsetikett, var får hunden INTE kissa?

Kan du inte svara på mina frågor här?
Jodå.
De finns inte i Sverige alls vad jag vet. (Utom Arlanda)
Det var ett förslag från min sida för att det skulle finnas lämpliga platser för hundar att kissa på.
De skulle då skötas av Kommunens Parkförvaltning på samma sätt som hundrastgårdarna.
Bostadsrättsföreningar och hyresvärdar skulle sköta dem åt medlemmar boch hyresgäster på samma sätt som att de sköter lekplatser.
 
Tror dock inte rasta oftare kommer hjälpa inte_ungs hundar eftersom dem är lärda att kissa inomhus på handdukar.
De behöver kissa 6 ggr/dygn, varav en mitt i natten.
De måste gå ut, oavsett om de vill det eller inte, de 3 gånger om dagen som hästarna får mat.
 
Då är man en ansvarsfull ägare och går snabbt in när dom kissat och gjort vad dom ska. Dom är liksom som småbarn, dom vet inte alltid sitt eget bästa.
De vägra helt att gå ut genom dörren.
Vi har givit upp att lyfta ut dem för de blir så förtvivlade av det.

Jag kan inte se att de skulle lida någon skada av att få använda handduken i badrummet i stället. Så jag tycker att det är för deras bästa.
 
Jodå.
De finns inte i Sverige alls vad jag vet. (Utom Arlanda)
Det var ett förslag från min sida för att det skulle finnas lämpliga platser för hundar att kissa på.
De skulle då skötas av Kommunens Parkförvaltning på samma sätt som hundrastgårdarna.
Bostadsrättsföreningar och hyresvärdar skulle sköta dem åt medlemmar boch hyresgäster på samma sätt som att de sköter lekplatser.

Finns det någonstans menar du?
Hur ska de skötas? Ska sanden då bytas varje dag i flera hundra lådor runt om staden?

Det blir lite skilnad på att ordna i rabatter och sköta parker och att dagligen springa runt och byta i toalådor runt om i städer...
 
Men om vi bara tänker på själva kisset.
Hunden och mannen har redan avlägsnat sig för länge sedan, kisset finns kvar. Vi tänker oss också samna mängd. Typ 3 hundar på en gubbe.

Varför skulle mannens kiss då vara värre än hundarnas kiss?
Jag har aldrig upplevt hundkiss utomhus som något egentligt problem (förutom att undvika att äta lågt hängande bär i hundtäta områden), medan det på vissa ställen luktar riktigt illa där män pinkat. Så jag upplever människourin som betydligt äckligare.
 
Är du säker på att hundarna är friska?
De är ju undersökta av veterinär i samband med kastrering och efterkontroll.
Men vad skulle det kunna vara då?
De kissar kl 20 sedan går huset och lägger sig, de blir nödiga igen runt kl 02.
På dagen är var 5te timme lagom för promenad.
 
Finns det någonstans menar du?
Hur ska de skötas? Ska sanden då bytas varje dag i flera hundra lådor runt om staden?

Det blir lite skilnad på att ordna i rabatter och sköta parker och att dagligen springa runt och byta i toalådor runt om i städer...
De fungerar inte riktigt så.
Det är en kisspinne i mitten på en liten konstgräsmatta.
Konstgräsmattan ligger i en skål med avloppsbrunn under.
Toaletten behöver bara spolas ren från kiss med vatten.
Det kan skötas med inbyggda duschar.

Bajset skall ju hundägaren plocka upp så det behöver inte hanteras.
 
Jodå.
De finns inte i Sverige alls vad jag vet. (Utom Arlanda)
Det var ett förslag från min sida för att det skulle finnas lämpliga platser för hundar att kissa på.
De skulle då skötas av Kommunens Parkförvaltning på samma sätt som hundrastgårdarna.
Bostadsrättsföreningar och hyresvärdar skulle sköta dem åt medlemmar boch hyresgäster på samma sätt som att de sköter lekplatser.

Detta är hur många hundar som finns i Stockholms län och kommun enligt jordbruksverket. Tycker du fortfarande att lådor känns som en rimlig investering?

Stockholms kommun 39 873 st
Stockholms län 131 254 st
 
De fungerar inte riktigt så.
Det är en kisspinne i mitten på en liten konstgräsmatta.
Konstgräsmattan ligger i en skål med avloppsbrunn under.
Toaletten behöver bara spolas ren från kiss med vatten.
Det kan skötas med inbyggda duschar.

Bajset skall ju hundägaren plocka upp så det behöver inte hanteras.

Det låter verkligen som ett stort slöseri med vatten om jag ska vara ärlig...
 
Dock så har dom lärt sig att när det är natt och matte/husse sover så går man inte ut om det inte är akut.
Jag har fått lära mig att hundar inte skall tvingas att hålla sig för då kan deras urinblåsa ta skada.
Därför så tycker vi att det är bättre att hundarna får kissa när de behöver det.
 
Speciellt nu på sommaren när det är varmt så flyttar hundar på sig otroligt ofta för att hitta svalare ställen, det är ingenting dom blir så kissnödiga av att dom måste ut.
När det är varmt så häschar hunden för att sänka temperaturen. Det går åt mycket vätska till det så det gör dem inte kissnödiga. Man måste snarast se upp så att de inte kissar för litet i värmen.
 
Jag har hundar med vakt. Inte ofta det är något som låter så pass ovanligt att de börjar vakta mitt i natten. Det känns som ett jobbigt problem. Något man kanske ska ta upp med en tränare om hundarna rent allmänt är hyper så som det beskrivs i tråden.
Vi vill att de vaktar särskilt just på natten.
Det är en av deras mycket viktiga uppgifter.
Om de inte vaktade på natten så skulle de inte göra sitt jobb.
 
Vi vill att de vaktar särskilt just på natten.
Det är en av deras mycket viktiga uppgifter.
Om de inte vaktade på natten så skulle de inte göra sitt jobb.

Mina vaktar också på natten om det finns fog för det. Men det är ju knappast vanligt att det finns fog. Och om det nu gör det så måste ni väl ändå gå ut och kolla vad som händer?
 
De där handdukarna blir ju inte särskilt äckliga faktiskt.
Kartkiss är värre, det blir en seg gegga när det torkar.
Katter dricker inte särskilt mycket va? Jag har bara haft med en katt att göra och jag tyckte nästan aldrig hon drack vatten, hundarna slaffsar jämt i skålen :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag får hem vår nya hanhund på torsdag om allt går bra på besiktningen. Jag har bara haft tikar innan och aldrig promenerat med dem i en...
Svar
12
· Visningar
7 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp