Rasval IGEN!

Sv: Rasval IGEN!

ojsan hoppsan, det tänkte jag inte på men det har du ju alldeles rätt i. Kanske bättre att åka runt till olika tävlingar och kennlar istället.

Fördelen med korthårscollie är att mentalbeskrivning är ett krav för att registrera valpar och eftersom alla resultat finns tillgängliga på internet är det lätt att kolla upp valpkullar och leta efter linjer med utan skotträdsla, kvarvarande rädslor men med mycket leklust(bra om man vill träna). Visst går det att hitta en collie med bra mentalitet men det krävs lite arbete!

men jag är helt klart beredd att lägga ner arbete på att hitta rätt hund. Blir mer och mer insnöad på korthårig collie nu känner jag, hihi

Tja, faktum är att förra året kom en kortis 4 totalt individuellt på SM i agility, så får man tag på rätt hund så kan de minsann visa framtassarna. ;)

Klart att du ska ha en KH C!

7909746.jpg

7909805.jpg

gaaahhh såna där bilder får du ju inte lägga ut:love: jag blir ju alldeles kär ju:d

vad glad jag blir över att så många i denna tråd verkar tycka att collie kan vara nåt för mig. ska använda detta år till att verkligen sätta mig in i rasen och förhoppningsvis kanske det blir en liten valp till nästa år:D

Absolut! Det är en supertrevlig hund som jag har varit sugen på! Men sambon vill inte ha en krullig hund....
<snip>

Alla Portugisiska vatten hundar ar inte krulliga. Jag motte en uppfodare for ett tag sedan och lekte med tva av hennes... en krullig och en "rakharig". VANSINNIGT trevliga hundar.

ja jag har förstått att de kan vara både rakhåriga och krulliga. har aldrig träffat nån men det är helt klart en ras som skulle kunna passa mig om det jag läst om den stämmer :)

En SM-hund från kenneln som jag tipsat om tillhör min kompis, de kom 4a i agility SM i förra året. Det är hans kullsyster som ska ha valpar nu, jag tycker absolut att du ska titta på dem. ;)

Så svårt är det inte att hitta bra collie enligt mig tack vare MH som finns.

jag har faktiskt mailat till kenneln du tipsade om och vi har bestämt att jag ska få komma och träffa hundarna senare i år. kommer ta detta året på mig att verkligen hitta rätt ras och uppfödare så till nästa vår/sommar blir det nog en valp

Vad roligt, hoppas du gillar dem! Det låter också bra att du verkligen tänker igenom så det här blir rätt.

Collie är inte min ras egentligen men jag är otroligt glad över att ha en collie eftersom den är mångsidig och otroligt lätt som förstahund. Min drömras är rätt så krävande så det är bra att börja med något lätt så man har en del i bagaget och kan vara beredd ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 918
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 734
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 647
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 905
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka