E
Ewe89
Hej, min pålle har proteinbrist och jag är ganska desperat att hjälpa henne att bli av men det. En person åkte iväg och köpte Lucern åt mig. Nu köpte hon Mustangs fast jag hellre ville ha Kraffts. Nu är det så att hästen äter inte det. Jag måste blanda ut det med havre, mycket havre. 1 liter torr som sedan svällt i vatten måste blandas med minst 4-5 liter havre, om inte mer. Annars äter hon inte. Nu är det så att hon äter det mycket långsamt det tar 3-4 timmar att äta upp, men oftast äter hon inte upp utan äter kanske 1-2 liter, sen står hon bara. Problemet är att hon går ute dygnet runt med sina 2 andra pållar i hagen. Det är inte mitt stall utan jag är inackorderad där. Har alltså ingen box och ingen möjlighet att låta henne stå inne med maten ifred över natten eller så. Hon står alltså fastbunden ute under tiden hon äter. Jag började ge lucernen på påsklovet men nu är ju det slut, och nu kommer jag inte hinna ge henne så mycket... isåfall måste jag stå över ridningen om hon ska hinna äta upp...
Hon äter också höet dåligt, alltså långsamt. Har inte varit så tidigare så jag funderar på om det är nått med tänderna. Hon kommer ju försvinna snart om hon inte äter!! Har prcis avmaskat henne också. Ska fösöka få ut veterinären snart å titta på tänderna!
Tycker hästarna mer om Kraffts lucern än om Mustangs?`
Tips?
Snacka om problem... vad ska jag göra... hjälp mig!
Hon äter också höet dåligt, alltså långsamt. Har inte varit så tidigare så jag funderar på om det är nått med tänderna. Hon kommer ju försvinna snart om hon inte äter!! Har prcis avmaskat henne också. Ska fösöka få ut veterinären snart å titta på tänderna!
Tycker hästarna mer om Kraffts lucern än om Mustangs?`
Tips?
Snacka om problem... vad ska jag göra... hjälp mig!