Rätt häst men fel ägare, eller?

Sv: Rätt häst men fel ägare, eller?

Rent spontant skulle jag strunta i just den hästen med en sådan ägare. Dålig stil att komma försent av en anledning att man har festat för länge. För det var väl det hon hade gjort?

Jag har istället varit med om att flera spekulanter kommit försent med både en halvtimme och en timme. Jag har även varit med om att spekulanter aldrig dykt upp. Det är ganska jobbigt eftersom att man då går och väntar på dom och ser till att hålla sig hemma.. och så dyker det inte upp någon. Himla seriöst! :angel: Och då har de varit JÄTTEINTRESSERADE utav hästen. Jag menar, hur svårt kan det vara och höra av sig att man inte kan komma eller inte längre är intresserad? Grr. :devil:

kl

Jag är så pass ordentlig av mig att jag absolut hade reagerat med irritation om en säljare visade sådan uppenbar nonchalans.

För det första att komma försent just pga utekväll till en spekulant tycker jag visar på stor nonchalans.
Hade det exempelvis varit mkt trafik och säljaren ringt och talat om att denne blir försenad och bett om ursäkt så hade det varit ok.

HAde jag endast fått "luddiga" svar hade jag rakt på sagt att jag vill ha raka svar och lite seriös affärsverksamhet. Om detta är för mkt besvär för säljaren hade jag tackat för mig och sett mig om efter en annan häst.

Jag tycker det säger mkt om en häst hur ägaren är och hur den framtida försäljningen kommer att ske med veterinärbesiktningar,ärlighet osv.

Tyvärr har jag dykt upp försenad när jag kollat på häst! :o
Jag tycker det är jättesvårt att beräkna tid, trots rejäl koll så har jag kommit försent! Givetvis ber jag så jättemycket om ursäkt och jag skäms! För jag tycker man ska passa tiden, dessutom har ju folk annat att göra än att serva mig!

Tyvärr har jag dykt upp försenad när jag kollat på häst! :o
Jag tycker det är jättesvårt att beräkna tid, trots rejäl koll så har jag kommit försent! Givetvis ber jag så jättemycket om ursäkt och jag skäms! För jag tycker man ska passa tiden, dessutom har ju folk annat att göra än att serva mig!

Ja det är inte alltid lätt att beräkna hur lång tid det kommer att ta att köra, och så kanske man kör fel...

Jag brukar försöka ha lite telefonkontakt under resan så att den jag ska till vet lite grand hur det går. Om jag själv väntar på någon så räknar jag med en viss försening och ser till att ha lite saker att pyssla med, men jag finns alltid nära där jag ska vara.

Det som jag verkligen inte gillar är när man bestämt en tid och vederbörande överhuvudtaget inte dyker upp eller hör av sig, det är dålig stil. Om jag fått ett nummer kan man ge sig på att ingen svarar när jag ringer.

Jag har istället varit med om att flera spekulanter kommit försent med både en halvtimme och en timme. Jag har även varit med om att spekulanter aldrig dykt upp. Det är ganska jobbigt eftersom att man då går och väntar på dom och ser till att hålla sig hemma.. och så dyker det inte upp någon. Himla seriöst! :angel: Och då har de varit JÄTTEINTRESSERADE utav hästen. Jag menar, hur svårt kan det vara och höra av sig att man inte kan komma eller inte längre är intresserad? Grr. :devil:

Får erkänna att det har hänt mig att jag kommit för sent:o
Det är inte alltid så lätt att beräkna tid när man kör långt och tittar på flera hästar,men nuförtiden kan man ju ringa och tala om att man är försenad!
Har däremot stått och väntat på spekulanter som bokat tid och överhuvudtaget inte dykt upp eller meddelat förhinder.Det tycker jag verkligen är B:devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 060
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 973
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 414
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka