Råttjakt utbruten ur Uppdateringstråd 26

Det hade varit kul att skaffa en terrier (eller corgi) och åka runt mellan gårdarna i trakten och jaga råttor som aktivering. Men jag tror inte det är så vanligt med råttor i Sverige? Jag kollar ibland på en youtubekanal från USA där en kille håller på så, både med hundar och minkar, och det ser kul ut.
Finns många råttor i tex Stockholm, både i innestan och i kranskommunerna. Stora som bara den i mina ögon! :yuck: Stött på dom någon enstaka gång på kvällspromenaden.

Där det finns mat finns det råttor skulle jag tro. I stan är många alldeles för dåliga på att slänga mat utanför soptunnorna och sen är en del soptunnor öppna så råttorna kommer ju även in i vissa soptunnor.

Jag är lite nervös över ev sjukdomar råttor kan ha så Ascot får inte komma i närheten av dom. Han har dock fångat en näbmus som unghund - plötsligt en vinterdag hoppade han upp i luften och dök ned med framtassarna och sen huvudet ner i snön. Upp kom han sen med en näbmus i munen...
 
Det hade varit kul att skaffa en terrier (eller corgi) och åka runt mellan gårdarna i trakten och jaga råttor som aktivering. Men jag tror inte det är så vanligt med råttor i Sverige? Jag kollar ibland på en youtubekanal från USA där en kille håller på så, både med hundar och minkar, och det ser kul ut.
Jodå visst finns det råtter i Sverige. Brukar vara en artikel då och då i GP om någon av stadens råttbekämpare (hundar). Läste för många år sedan nu att det fanns fler råttor än människor i Göteborg.
 
Stockholms kloaker har mängder av råttor. Man har testat diverse metoder för att decimerat beståndet.

Parkerna har massor av råttor. Vi erbjuder mängder av mat i form av matsopor
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Killaloe
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 461
Senast: Hoppsin
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp