Razerhorse/Propad

Provat sulorna. Helt fantastiska som snösulor. Meeen... på min, med storlek 1 alt 0 i skor (beroende på sort) kommer en "skarv" för centrumplattan (titta på undersidan av sulan förstår du) för långt fram i tån, ger sultryck och således kunde jag inte använda sulorna. Centrumplattan är lika stor i S, M; L osv. Mailade tillverkaren om det - att det vore bra om de kunde minska den när storleken minskar. De tackade för feedbacken - men sist jag kollade såg de tyvärr likadana ut.

Synd - för jag gillar verkligen sulorna, men om jag inte skaffar mig en storfotad häst kan jag inte använda dem..

11046486_759939657447105_6959048870195351598_n.jpg

Runt om blev det! Silverbjälke var här o snackade i typ 3 h, haha. Jag gillade konceptet för både sko och sula, ska bli intressant o se hur min hästs hovar påverkas. Han har på tok för lite stråle och väggarna är sköra (pga belastning?). Min hovis gillade det också och har ett gäng hon ska testa på.

Tänkte det var bra att testa nu när han precis vilat bort sin skada, är friskförklarad utan restriktioner och precis börjat skrittas, kan han vänja sig vid nya pjux i godan ro. Om de bara sitter kvar!

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Amk
·
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
386
Senast: Bee
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka