Razerhorse/Propad

Provat sulorna. Helt fantastiska som snösulor. Meeen... på min, med storlek 1 alt 0 i skor (beroende på sort) kommer en "skarv" för centrumplattan (titta på undersidan av sulan förstår du) för långt fram i tån, ger sultryck och således kunde jag inte använda sulorna. Centrumplattan är lika stor i S, M; L osv. Mailade tillverkaren om det - att det vore bra om de kunde minska den när storleken minskar. De tackade för feedbacken - men sist jag kollade såg de tyvärr likadana ut.

Synd - för jag gillar verkligen sulorna, men om jag inte skaffar mig en storfotad häst kan jag inte använda dem..

11046486_759939657447105_6959048870195351598_n.jpg

Runt om blev det! Silverbjälke var här o snackade i typ 3 h, haha. Jag gillade konceptet för både sko och sula, ska bli intressant o se hur min hästs hovar påverkas. Han har på tok för lite stråle och väggarna är sköra (pga belastning?). Min hovis gillade det också och har ett gäng hon ska testa på.

Tänkte det var bra att testa nu när han precis vilat bort sin skada, är friskförklarad utan restriktioner och precis börjat skrittas, kan han vänja sig vid nya pjux i godan ro. Om de bara sitter kvar!

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 128
Senast: Bregen
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 573
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka