RCS-chatt??

Bukefalos 30 år!

tanten

Trådstartare
Några få ggr om året messar jag med en vän, Han nyttjar inte messenger så jag använder mobilnumret för att nå honom - via meddelanden.
Där hamnar reklam, allt från butiker och vården - så uppenbarligen funkar den som tidigare.

När jag ska skriva till just honom blir det plötsligt RCS-chatt? Vad är det och varför?
Är hans mobilabonnemang? Mitt?
Går det att få tillbaka till det "normala" läget? Kan han läsa det jag skriver?

Hjälp en dinosaurie!

Är tydligen så nu, eller i alla fall börjar vara så👍 Nåt nytt och modernt😁

Bifogade filer

• Screenshot_2025-09-09-13-51-13-666_com.google.android.googlequicksearchbox.webp
    Screenshot_2025-09-09-13-51-13-666_com.google.android.googlequicksearchbox.webp
    88,1 KB · Visningar: 59
Några få ggr om året messar jag med en vän, Han nyttjar inte messenger så jag använder mobilnumret för att nå honom - via meddelanden.
Där hamnar reklam, allt från butiker och vården - så uppenbarligen funkar den som tidigare.

När jag ska skriva till just honom blir det plötsligt RCS-chatt? Vad är det och varför?
Är hans mobilabonnemang? Mitt?
Går det att få tillbaka till det "normala" läget? Kan han läsa det jag skriver?

Hjälp en dinosaurie!
Det går att stänga av, men jag kan inte rekommendera att göra det.
Det är en förbättring enligt mig.
Enda användningsområdet för det tycker jag är om man inte vill att det ska synas direkt i meddelandefönstret att du läst meddelandet, eller att du håller på och skriver ett nytt meddelande.

Skillnaden med RCS-chatt är att man kan skicka större bilder och filmer utan att de förvanskas och blir suddiga etc.
Det aktiveras automatiskt mellan telefoner där det fungerar.
För mig fungerar det bara mellan androidtelefoner och inte med de som är Iphone (ännu).

Det går att stänga av, men jag kan inte rekommendera att göra det.
Det är en förbättring enligt mig.
Enda användningsområdet för det tycker jag är om man inte vill att det ska synas direkt i meddelandefönstret att du läst meddelandet, eller att du håller på och skriver ett nytt meddelande.

Skillnaden med RCS-chatt är att man kan skicka större bilder och filmer utan att de förvanskas och blir suddiga etc.
Det aktiveras automatiskt mellan telefoner där det fungerar.
För mig fungerar det bara mellan androidtelefoner och inte med de som är Iphone (ännu).
Så bra. :) :up:
Jag kände inte igen skärmen. Skulle ju bara sända ett kort textmeddelanden och fick plötsligt en masa val och symboler. Som jag inte nyttjar.
Är luttrad efter en massa uppdateringar och uppfinningar genom åren. Många har fungerat... sådär

Så bra. :) :up:
Jag kände inte igen skärmen. Skulle ju bara sända ett kort textmeddelanden och fick plötsligt en masa val och symboler. Som jag inte nyttjar.
Är luttrad efter en massa uppdateringar och uppfinningar genom åren. Många har fungerat... sådär
Förstår dig, näst senaste androiduppdateringen på min telefon gjorde om en himla massa inställningar och en del andra saker. De flesta gick att ändra tillbaka men en del tycks man få leva med.

Men just RCS-chatt har bara varit bra tycker jag :) .

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!
  • Balkong 2026

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar