Absolut. Mamma pratar jättemycket med sin hund Puck, och det märks att hon förstår en hel del ord och meningar samt namn.
Frågar man om vi ska ut eller gå och kissa eller sparka boll, så ser man att hon definitivt fattar vad man pratar om. Samma sak med godis och mat som hon gillar. Hon borde även förstå när maten är slut, men pga hon ändå får ibland något extra trots att maten borde vara slut så reagerar hon inte alltid på det ordet
Dammsugaren/dammsuga är ett strängt förbjudet ord i hemmet, då vill Puck genast gömma sig så man får göra tecken eller omformulera sig, eller så ber mamma om ursäkt till henne att man inte menade det och det verkar hon också förstå även om hon ser tveksam ut när hon lunkar tillbaka

absolut inte inlärt med flit, men så blir det ju med en hund som avskyr dammsugaren.
Annars kan hon typ alla sina leksakers namn och letar efter rätt leksak när man frågar henne "var är xxx?" Även sina favoritpersoners namn (fast inte matte, då det är matte som pratar med henne mest och hon har inte lärt henne vem hon är

). Inlärt på sätt och vis genom mycket prat med hunden.
Tillägg: T.o.m min katt kan sitt ord - mat. Försöker jag ropa på henne så är det bara ibland som hon reagerar på sitt namn, beror liksom på om det finns något annat intressantare, men ropar jag hennes namn och mat så kommer hon i världens fart

Inget som jag lärde in henne med flit utan hon får sin blötmat varje dag och jag sa till henne att hon ska få mat och upprepade ordet mycket. Uppenbarligen lärde hon sig det.