Reaggera på tryck över ryggen?

Tigertofflan

Trådstartare
Ni som är hästtokar vet att om man trycker med fingrarna längs med ryggmusklerna på en häst, svankar den till om den har ont i ryggen.

Reagerar hundar på samma sätt? Dvs, om de är hela och goa i kroppen så svankar de inte när man trycker?
 
Sv: Reaggera på tryck över ryggen?

Det kan den göra, den kan ävenvända på huvudet snabbt, i värsta fall nafsa/markera, dom kan rycka till på området det gör ont osv.

Dock är hundar jävligt bra på att dölja smärta och visar det inte gärna. För att vara helt säker ska man vara duktig på att känna pulsen i ljumsken. Om någon håller på området där pulsen är medan en annan drar över ryggen (långsamt) kommer pulsen att öka när man rör vid området som smärtar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
869
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 191
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: Buck
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 977
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp