Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

Ale

Trådstartare
Hej!
Jag har tänkt att gå på Realgymnasiet- Hästhållning i Göteborg. Och jag undrar om det är någon som går där eller har gått där som skulle kunna berätta lite om det! :-)
Hur är miljön? Hur är lektionerna? Ridningen osv. Hur ser ett schema ut hos er?
:)
 
Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

Generellt sett trivs ettorna bra och sedan blir det sämre ju längre man går där. Tycker ridningen var riktigt bra, det är bra ridlärare och under det året jag hade hästinriktning utvecklades jag nog som snabbast under min häst-tid i livet. Beror dock på vilken ridskola man hamnar på (där skolan har ridningen) hur hästarna är, tycker ena är väldigt bra och andra... mindre bra.

Skolan är okej, vi har några få riktigt bra lärare. Generellt är det ganska ostrukturerat och dåligt med information i tid om saker. Skolan är inte kass, men varken jag eller stora majoriteten av min klass skulle inte kalla den bra heller.

Vet att många fler än jag är missnöjda. Vet även att realgymnasiet i flera andra städer är väldigt väl omtalade av eleverna - så jag tror att det beror väldigt mycket på vilka som jobbar på skolan helt enkelt - för systemet fungerar ju tydligen bra på andra ställen. Gymnasiet i Gbg kanske blir bättre med tiden också. Skulle jag välja gymnasium nu skulle jag definitivt inte ha valt real tyvärr. Även om jag haft mycket kul där och lärt mig en hel del.

Tycker hästbiten i undervisningen är bättre än resten av skolan.
 
Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

Tack, men hur är det med betysättningen? E dom snåla eller generösa?
Tack verkligen för ditt svar!
 
Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

Varierar såklart lite med lärare, men de är väl normala skulle jag säga när det gäller betyg :)
 
Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

Okej :)
Rider ni två gånger i veckan?
Ok juste! Är det riktigt att man kan bli veterinär? Om man går hästhållning där?
 
Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

Vi red en gång i veckan plus hade praktik (alla ute på olika stall och praktiserade) en dag i veckan, på vissa praktikplatser får man rida, på vissa inte. Så 1-2 dagar i veckan beroende på var man har sin praktik.

Om du kombinerar häst och naturvetenskap så kan du läsa vidare till veterinär sedan, ja :)
 
Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

:) Tack så mycke! Bara en fråga till innan jag far till sängs! Hur menar du med att det är dåligt? Menar du att man inte lär sig så mycke som man trodde man skulle göra?
:)
 
Sv: Realgymnasiet-hästhållning-Göteborg?

Lärarna/personalen har dålig koll, håller inte vad de säger, och känns i allmänhet som ganska låg nivå på undervisningen, kort sagt. Beror självklart på vilka lärare man får, men i många ämnen finns bara en lärare (som inte ens alltid är utbildad till sina ämnen)^^

(Det enda jag verkligen älskar med skolan är att vi får matkort till subway. Vilket är sjukt gott :D )
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 139
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 131
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp