Rebel:one ny sadelmodell

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Emilio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 171
  • Visningar Visningar 24 152
Sv: Rebel:one ny sadelmodell

Okej... NU såg jag bilderna..

Och insåg även att ingen av stallets hästar skulle kunna ha den sadeln...

Dom är alldeles för runda om magen och har sitt läge för sadelgjorden farligt nära armbågarna :angel:

ah, under fliken "tankar" så fanns den och inte i dagboken, okej... då är det en Rebell.

Hur vet du att de slopat testryttare?? Jag är en av de som valdes ut och senast i januari blev jag lovad att få prova nu framåt mars och jag har inte hört flasklock om att vi är slopade! :confused:
Jag har anmält mig till visning av sadeln 7 mars så det ska bli spännande att höra vad de har att säga då.

Ska tydligen få min inom närmaste veckorna. Får se OM den kommer.

Okej du är testryttare antar jag.. För du har inte förbeställt?

Moheed, okej du ska få testa i mars då föhoppningsvis.. Ni som blivit utvalda som testryttare är ni erfarna ryttare eller? Linears strategi var att först sälja till erfarna ryttare som enligt dem skulle inse fördelarna med deras sadel för att de mindre erfarna sedan skulle följa efter.

Senast ändrad av en moderator:

...och om man kommer på träffen den 6 mars kan man få träffa mej som sadelmakare...

Jag har faktiskt ridit i den :idea: Och jag måste erkänna att jag var skeptisk först, men den är sjukt bekväm :love: Och den satt som en smäck på min tjockis :)

Oooh var är den träffen ? :angel:
Jag vet att jag är dålig på att samla information men men ...

Visste inte att du fanns på buke förresten :) Kul !

Okej... NU såg jag bilderna..

Och insåg även att ingen av stallets hästar skulle kunna ha den sadeln...

Dom är alldeles för runda om magen och har sitt läge för sadelgjorden farligt nära armbågarna :angel:

Men den funkade på min bruksnordis, och hon har en lagom rund buk och brukar ha problem med sadlar. Jag hade faktiskt inget att klaga på vad gällde passformen på henne :cool:

Oooh var är den träffen ? :angel:
Jag vet att jag är dålig på att samla information men men ...

Visste inte att du fanns på buke förresten :) Kul !

ingen aning vem "Mitten" är...
Men det senaste jag hörde om träffen 6/3 är att den ska vara vid Skalhamra gård 10.00 för återförsäljare och 18.00 för övriga.

Jag vet inte vad Linearteamet har för kriterier för att vara erfaren, men enligt mina kriterier så är jag en medelgod ryttare som innan jag började med distans ridit dressyr och hoppning som många andra sedan barnsben, haft egna hästar ett antal år, tävlat distans i några år på tre olika hästar. Jag vet att de har olika långa prövoperioder och jag skulle få ha en sadel i en månad, vilket jag tror på när jag ser det.... Från början skulle den komma i augusti sedan i september och sedan ännu senare. Som tur är har jag en sadel som funkar jättebra så jag "sitter inte i sjön". Kommer den så kommer den!

Vad roligt att höra att den var skön! Längtar efter att få prova den.

Lippan skjuter fram alla sorters sadelgjordar, så dom ligger precis innanför armbågarna och ger skav :mad:

Har testat olika sorters svängda gjordar med dom fungerade över huvudtaget inte alls :cry:

Lipizzanare har väldig bredd på sina bukar...

7629380.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 773
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 669
Senast: Rosett
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 299
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31