Rebel:one ny sadelmodell

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Emilio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 171
  • Visningar Visningar 24 152
Sv: Rebel:one ny sadelmodell

Linear har mycket trassel för tillfället.

Sedan Equitus-mässan har turbulensen varit stor och de har slutat samarbeta med sadelmakaren, för att i stället avrunda produktionsutvecklingen med lite hittepå och idéer de kläckte i Paris. Räkna inte med att slutresultatet blir så bra som utlovats tidigare.

Bokslutet kom i början på veckan, och Linear som företag är tomt på pengar. se http://www.aktietorget.se

OM sadeln faktiskt kommer loss och börjar produceras, räkna inte med att de gamla löftena uppfylls. Organiska material har tillförts, och tydligen någon del från England som inte funnits med tidigare.

Ja då förstår man ju varför det kommit mail från dem vid ett flertal tillfällen om att de vill ha aktieköpare och investerare. Det är ju svårt att få fram en produkt utan kapital.

Enligt företagets VD ska de med hjälp av pengar från företagets huvudägare klara sig fram till försäljningen kommit igång. Tror de hade fått nåt lån också.

Men självklart var bokslutet en bevikelse att de bränt så mkt pengar, sålde hälften av mina aktier med ganska stor förlust. I fortsättningen kanske man borde ta det lite lugnare med såna här spekulationer :idea:

Hallå!
Jag har fått i uppgift att göra dressyrsäte och hoppsäte till sadeln samt lädersäten, jag håller på nu att göra ändringar på panelerna.

"Organiska mtrl har tillförts"??
Och det jag köper i GB är sadelgjordsstroppar i läder precis som man har haft tidigare.

Produktionsstart enl Linear är v. 15...

Tråkigt att dom kört slut på pengar.
Får se om vi testryttare får vår provsadel eller vad som händer.

Kul att du fått uppdraget att ordna sätena. :)

Hallå!
Jag har fått i uppgift att göra dressyrsäte och hoppsäte till sadeln samt lädersäten, jag håller på nu att göra ändringar på panelerna.

"Organiska mtrl har tillförts"??
Och det jag köper i GB är sadelgjordsstroppar i läder precis som man har haft tidigare.

Produktionsstart enl Linear är v. 15...

Har du erfarenhet av produktutveckling i kolfiber?

Paneler? På sitsen?

Hur ska stropparna fästas i bommen?

En betydande anledning till förseningarna är naturligtvis att väldiga summor pengar lagts på marknadsföring av en halvfärdig sadel, istället för att färdigställa produkten.

Har du erfarenhet av produktutveckling i kolfiber?

Paneler? På sitsen?

Hur ska stropparna fästas i bommen?

Kolfibern tillverkas av ett företag i Västervik.
Panelerna tillverkas av ett annat företag.
Klädsen till panelerna tillverkas av en annan sadelmakare.
All metall tillverkas av ett företag utanför Sthlm.
Lädersäterna ska förhoppningsvis tillverkas av det företag som jag arbetar för.

Finns inga paneler på sitsen på någon sadel.
Panelerna sitter under sadeln, stoppningen som ska vara mot hästryggen, finns på alla sadlar.

Från början så var inte stropparna fästade alls. Nu provar man ett fäste för stropparna.

Du verkar vara väldigt kritisk mot sadeln, vänta tills den finns ute på marknaden och var då kritisk och kom gärna med synpunkter för det finns säkert saker som man kan göra bättre, vem du nu är bakom smeknamnet...

En betydande anledning till förseningarna är naturligtvis att väldiga summor pengar lagts på marknadsföring av en halvfärdig sadel, istället för att färdigställa produkten.

Håller med, allt känns lite "i elfte timmen"
Jag har ingen aning om bakgrunden till detta.

Kolfibern tillverkas av ett företag i Västervik.
Panelerna tillverkas av ett annat företag.
Klädsen till panelerna tillverkas av en annan sadelmakare.
All metall tillverkas av ett företag utanför Sthlm.
Lädersäterna ska förhoppningsvis tillverkas av det företag som jag arbetar för.

Finns inga paneler på sitsen på någon sadel.
Panelerna sitter under sadeln, stoppningen som ska vara mot hästryggen, finns på alla sadlar.

Från början så var inte stropparna fästade alls. Nu provar man ett fäste för stropparna.

Du verkar vara väldigt kritisk mot sadeln, vänta tills den finns ute på marknaden och var då kritisk och kom gärna med synpunkter för det finns säkert saker som man kan göra bättre, vem du nu är bakom smeknamnet...

Tidigare kallades dom paddar.

Det har inte varit stroppar alls tidigare, utan en helt annan typ av lösning, i linje med det övriga konceptet.

Den sadelidé som presenterades i Nyköping och i Nacka var god, sedan dess verkar det ha gått utför både med nytänkande och eftertanke.

Och VD:n har lovat att min sadel (testryttare) just nu tillverkas och beräknas levereras v 12... jaja, den som lever får se... Jag har slutat att hoppas - tyvärr eftersom jag tyckte att det lät som ett spännande koncept! Blir glad om jag får en sadel att prova :)

Och VD:n har lovat att min sadel (testryttare) just nu tillverkas och beräknas levereras v 12... jaja, den som lever får se... Jag har slutat att hoppas - tyvärr eftersom jag tyckte att det lät som ett spännande koncept! Blir glad om jag får en sadel att prova :)

Det är alltså fortfarande prototyptillverkning dom håller på med?

På Nackamässan i höstas sas det att tillverkningstiden per sadel skulle vara ett par dagar inklusive transporter.

Min skulle komma V.11.
Jag har inget behov av en sadel till, men det kommer bli väldigt intressant OM den dyker upp.
Jag har överhuvudtaget inte råd att köpa en. Men det beror på om den är så bra som dom säger & både jag & hästen trivs, då kan jag nog fixa pengar eller lån så jag kan köpa loss en.

När red du i den?

Oj... har gjort det ett par gånger, senast för ca 3 veckor sedan. Och jag gillade den som sagt, även om det kanske inte är det snyggaste jag sett ... men man vänjer sig kanske :D

Senast ändrad:

Oj... har gjort det ett par gånger, senast för ca 3 veckor sedan. Och jag gillade den som sagt, även om det kanske inte är det snyggaste jag sett ... men man vänjer sig kanske :D

Vad satt det för stigläder på den då? Hur hade dom löst infästningen av sadelgjordsstropparna?

Den kommer väl antagligen att färgas och formas om till den är snygg nog att sälja.

Sadelgjordsstropparna satt inte fast utan gick liksom att dra från sida till sida, om du förstår :) och stiglädrena var inte i läder utan en annan typ av remmar. Vet inte om de gjort om något på den, så jag vet inte vad jag vågar säga riktigt :o

Men det var stroppar till sadelgjorden?

Fast nu när jag var ute i stallet fick jag förklarat för mig att stropparna numera sitter fast :)
Jag är inte så insatt i detaljerna så, vet bara att den passade bra på min häst och jag tyckte den var skön. Och lätt :love: . Bella verkade trivas, hon är en madam som påpekar om det inte känns bra, hon verkade tycka att det var en trevlig sadel (om man nu måste ha nån alls :D )

Enligt vad jag hört så kommer stropparna att fästas i främre infästningen för sitsen, vilken känns dumt då det kommer att tippa sadeln framåt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 773
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 669
Senast: Rosett
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 299
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31