Recept med mandelmjöl

Butterflyflip

Trådstartare
Rensade i skafferiet och hittade en påse med mandelmjöl jag glömt bort. Jag har aldrig bakat med det och vet ingenting direkt sådär som man kan baka med det förutom macarons typ. Någon som har tips och recept på vad man kan göra med det? :p
 
Rensade i skafferiet och hittade en påse med mandelmjöl jag glömt bort. Jag har aldrig bakat med det och vet ingenting direkt sådär som man kan baka med det förutom macarons typ. Någon som har tips och recept på vad man kan göra med det? :p
Typ all typ av sockerkakssmet kan en del av vetemjölet ersättas mot mandelmjöl.

Jag älskar olika former av mandelkaka så använder det ofta till det, har det även i bärmuffins ibland.

Du kan också använda det för att bröa formen.
 
Rensade i skafferiet och hittade en påse med mandelmjöl jag glömt bort. Jag har aldrig bakat med det och vet ingenting direkt sådär som man kan baka med det förutom macarons typ. Någon som har tips och recept på vad man kan göra med det? :p

Smulpaj som är gluten och sockerfri:

Bär eller frukt i botten, valfri sort. Jag brukar göra med rabarber och jordgubbar.

Smuldeg:
Mandelmjöl, smör (eller kokosfett om man vill ha mjölkfritt), havregryn, hackade mandlar, vaniljpulver/kanel/kardemumma om man vill ha, sötströ. Blanda ihop efter mängd som behövs, ska gå att smula över pajen.

Grädda 18-22 minuter i 200 grader.
 
Smulpaj som är gluten och sockerfri:

Bär eller frukt i botten, valfri sort. Jag brukar göra med rabarber och jordgubbar.

Smuldeg:
Mandelmjöl, smör (eller kokosfett om man vill ha mjölkfritt), havregryn, hackade mandlar, vaniljpulver/kanel/kardemumma om man vill ha, sötströ. Blanda ihop efter mängd som behövs, ska gå att smula över pajen.

Grädda 18-22 minuter i 200 grader.
Tllägg till ovan: Det är jättegott att ha kokosflingor i smultäcket. Ffa om en har kokosfett istället för smör :)
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 295
Senast: CaisaCax
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 498
Senast: Sirap
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
698
Senast: Sel
·
IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp