Recept på pumpa & Ugnsproblematiken

Modig_Korn

Trådstartare
Huset byggs förnärvarande om och det innebär att det inte finns någon ugn i huset :( Så jag undrar om det finns något altenativ man kan ta till om man tex vill njuta av något så gott som paj eller liknande rätter.

Men framförallt så har vi i trädgården flera kg pumpa. Och utan ugn känns det ju rätt hopplöst att lyckas äta upp alla dessa pumpor... Så finns det några tips på rätter man kan göra med pumpa som inte kräver ugn? Allra mest är jag sugen på pumpkinpie men det känns ju rätt dödsdömt att lyckas med det :crazy:

Sv: Recept på pumpa & Ugnsproblematiken

Jag hittade några recept på pumpasoppa som jag tänkte prova med min donerade pumpa. Ett förslag är ju i alla fall en bit på väg :D

Sv: Recept på pumpa & Ugnsproblematiken

Min vaninna gor supergod pumpasoppa varje ar.

Kan du inte koppla in ugnen i garaget for andamalet? Eller lana grannens med en paj som betalning efterat?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 062
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
193
· Visningar
26 572
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 481
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 592
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V