Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja,
Ska snart resa till sverige över sommmaren. Har en receptbelagd medecin, men har inte något utskrivet recept på den o är ingen sån "lapp" på asken som det brukar.
Kan det ge problem när man reser?
Har den i incheckat bagage om det gör skillnad.
Jag har frågat Apoteket pga mina mediciner.
De sa att om det är receptbelagd är det bra om det finns lapp annars kan det bli problem i tull.
Om jag reser inom Eu behöver jag också ett intyg på vissa drogklassade mediciner.
Enligt apotek/ läkare kan man vara tvungen att prata med ambassad om man reser utanför eu om det är drogklassat.
Med andra ord prata med läkare/apotek
Ja,
Ska snart resa till sverige över sommmaren. Har en receptbelagd medecin, men har inte något utskrivet recept på den o är ingen sån "lapp" på asken som det brukar.
Om det är viktig medicin som du kommer att behöva skulle jag inte förvara den i incheckat bagage om jag vore som du.Ja,
Om det är viktig medicin som du kommer att behöva skulle jag inte förvara den i incheckat bagage om jag vore som du.
Om du inte vill svara någon direkt kan du bara scrolla ner till svarsrutan längst ner, till höger om din avatar, och klicka där. Då slipper du KL:aKL
Hoppas det är ok att jag trådkapar:
Om man ska resa till USA och har narkotikaklassade mediciner, hur gör man då?
Ja,
KL
Hoppas det är ok att jag trådkapar:
Om man ska resa till USA och har narkotikaklassade mediciner, hur gör man då?
@Matmissbrukaren Jobbigt att man bara får ta med så det precis räcker, tänker ifall det blir problem på vägen med inställda flyg osv..mina mediciner vill jag inte råka bli utan, blir ingen rolig smärtupplevelse![]()
Jag har nu fått en lapp an läkaren, det står typ att "patienten har rätt att ta xxx-medecin", mitt namn nsamt hennes signatur o stämpel.
Räcker det?
funderar på om jag bara ska ta med en liten del av tabletterna, så ajg inte reser tillbaka förrän om någon månad eller två och då kanske inte får ta med dem tillbaka utan o få ny lapp i sverrige?
Kanske säkrare o bara ta med de jag absolut behöver?