Bukefalos 30 år!

kolblakkur

Trådstartare
Undrar om någon här har haft en hund som medicinerats eller som medicineras just nu med Reconcile?

Av vilken anledning medicinerade/medicinerar ni med Reconcile?

Hur upplevde ni eventuell effekt? Tuffa biverkningar?

Undrar om någon här har haft en hund som medicinerats eller som medicineras just nu med Reconcile?

Av vilken anledning medicinerade/medicinerar ni med Reconcile?

Hur upplevde ni eventuell effekt? Tuffa biverkningar?
Aldrig gett själv men har kollegor som gett det till sina gamla hundar med kognitiv dysfunktion. Verkar fungera rätt bra.

Använder det inte på några hundar själv men vi skriver ut det främst till hundar som har svårt att gå ner i stress. När de blir så blockerade att det inte funkar med träning. Detta sker ALLTID parallellt med träning och det funkar jättebra.

Här är en! 👋 Min hund får 32 mg Reconcile sedan ungefär 2 år tillbaka. Han fick det till att börja med för att dämpa hans stress och göra honom mer mottaglig för träning. Hjälpte lite, men den stora skillnaden blev när det kombinerades med Gabapentin. Inga nämnvärda biverkningar när Reconcile sattes in, har för mig att dosen trappades upp gradvis. Kanske lite tröttare i början.

Det verkar annars vara väldigt individuellt hur hundar reagerar. På utländska hundforum har jag ofta läst om en del som får problem med t.ex. aptiten i början, men det brukar gå över efter ett par veckor.

Liknande trådar

• Ljudrädsla - så tyst som möjligt eller mycket ljud?
  • Beteendestörning
  • Hanhundar (+kem. kastrering)
  • Löpning/cykel med hund....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka