Red hot chili

Missemus

Trådstartare
Hej, jag funderar på att köpa en häst efter hingsten Red hot chili men har hör att han har ett rätt hett temperament. Om det finns någon som har erfarenhet av hans avkommor och kan berätta hur de är så skulle jag bli glad.
 
Hej, jag funderar på att köpa en häst efter hingsten Red hot chili men har hör att han har ett rätt hett temperament. Om det finns någon som har erfarenhet av hans avkommor och kan berätta hur de är så skulle jag bli glad.

Tycker att RHC avkommorna jag har träffat varit jättetrevliga. Tycker du ol hästen så köp den. Beror ju inte bara på pappan hur avkomman blir...
 
Hej, jag funderar på att köpa en häst efter hingsten Red hot chili men har hör att han har ett rätt hett temperament. Om det finns någon som har erfarenhet av hans avkommor och kan berätta hur de är så skulle jag bli glad.

Jag har en fyraåring efter RHC (ue. Robin Z), köpte henne som 2,5 år och red in henne förra våren. Hon har alltid haft ett trevligt temeprament, har varit lätt att ha att göra med och positiv till allt vi testat.
Hon hoppar fint (fick 9-8,5 på treårstestet) och är rolig att arbeta med.
Drog tyvärr på sig en sårskada för ett par veckor sedan och har haft boxvila i två veckor så har inte hunnit starta något ännu. Men trots boxvila har hon varit väldigt cool hela tiden :)
 
Han är ju kastrerad nu så gissar det har varit jobbigt att vara hingst? Inte så konstigt kanske.. Jag har haft en avkomma i stallet med dressyrblod på mamman som var supertrevlig. Framåt, men inte het
 
Jag tror det finns fryst på honom om man verkligen vill ha just honom, Annars finns ju både far och farfar tillgängliga
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
580
Senast: super
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
28
· Visningar
2 052
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp