redigera i Paint

shayd

Trådstartare
Har försökt hur många gånger som helst nu att redigera bilder i Paint men inte kommit någon vart alls. Problem nr 1. bilden har en liten häst i mitten och jag vill inte skicka hela bakgrunden för det tar så lång tid att få upp bilden på mailen då. Hur gör jag för att beskära bilden så bara hästdelen kommer med? 2. jag vill ha himmelbakgrund himmelfärg och inte diverse grenar, husväggar mm, hur gör ni för att markera ett område och sedan göra hela delen himmelfärg? 3. vill på några bilder redigera även bakgrund med ojämnt färgat gräs. Tänkte klippa ut några kvadratcm på ett ställe och kopiera in på ett ställe där det är annan bakgrund, hur gör man det?

Det dumma är att min dator är så himla seg att man inte kan prova sig fram, hade velat kunna minska ner bilden men det verkar inte gå, eller?

Hade inte trott att det skulle vara så svårt att fixa bilderna till skickbar storlek.
 
Om du använder paint och inte paintshop eller photoshop så är det nog bara 1. som är utförbar.

Antar att du använder paint:
Det enklaste är nog att du tar det fyrkantiga markeringsverktyget (en streckad rektangel), markerar hästen och väljer kopiera.

Arkiv->Ny
Redigera->Klistra in

Nere i högra hörnet finns det en liten blå fyrkant, klicka på den och dra den så att bara hästdelen finns med (och inte det vita tomrummet)

Spara som .jpg

Förslagsvis bör du använda något annat program än Paint, men om du har en riktigt seg dator kanske det är omöjligt.
 
Tack för tipset, funkade jättebra på första bilden men men... Andra bilden är så jättestor att jag bara får upp en del av den åt gången på min skärm. Har försökt att zooma ut för att få bilden större men inte lyckats. Försökte också att kopiera även de delar som ligger utanför skärmen men det gick inte heller. Hur zoomar man ut?

/Shayd
 
Det går inte att zooma ut i paint så vitt jag vet. :(

Det du kan göra är att öka skärmens upplösning till sisådär 1600x1024 pixlar eller så. (Om din dator tillåter det)

Då får antagligen hela bilden plats i paintfönstret.

Det enklaste vore nog ändå att skaffa ett bättre bildediteringsprogram.
 
Det finns 2 andra program på datorn också, Kodak Picture Disc och Microsoft Photo Editor men de har jag inte förstått alls hur de fungerar. Kanske inte går att redigera i dom programmen?
 
Microsoft photo editor har jag inte använt, men jag antar att det i det programmet finns något kommando som heter "crop" eller "beskär". Testa det.

Jag skulle tro att det sparar bilderna lite bättre också, paint gör jpg-bilder lite halvtaskigt.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 615
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 180
Senast: Totola
·
IT & mobiler ursäkta språket... men. Jag har en gammal Wordversion (2002 tror jag) men denuppdateras automatiskt via update så det "händer" grejor...
Svar
10
· Visningar
916
Senast: nidron
·
Hundhälsa Efter att ha läst det mesta jag kommit över om sköldkörtelproblem på hund,så klarnar allt mer och mer. Det borde verkligen vara detta...
Svar
2
· Visningar
5 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp