Bukefalos 28 år!

Redirect domän-namn

_carmenzita_

Trådstartare
Tja!
Hur fixar man en redirect från en se.domän till en sida som skall ligga hos Telia? Vill undvika den långa och krångliga adressen,köpa en se.domän och den skall alltså peka på telias adress. Hur?
 
Webhoteller har ofte tilbud hvor du kan kjøpe f.eks. se-domene gjennom dem og så setter de opp en forwarding til en vanskeligere adresse. Enten ved at de legger på en gjennomsiktig frame som lar den enkle URLen stå i adressefeltet, eller slik at du bare videreføres til den egentlige siden med den vanskelige URLen i adressefeltet.

De fleste steder som tilbyr webhotell og kjøp av domene tilbyr dette.
 
Om de som säljer .se domäner funkar likadant som de jag köpt min .com domän av så funkar det så här:
1. du köper din domän
2. du loggar in på en sida hos försäljaren och där kan du skriva in den långa adressen till sidan som folk ska hamna på när de skriver in din .se adress
3. det kan ta 1, ibland upp till 2 dagar innan det funkar ordentligt, för alla DNS-servrar måste hinna uppdateras först. En del försäljare tillhandahåller en defaultsida som folk kommer till on du inte angett en redirect adress och då kommer den upp om den DNS server man använder inte är uppdaterad. Hos en del kan man ändra på defaultsidan och då kan du lägga in en länk där, hos andra är det bara att vänta tills det funkar.
4. Du får troligen mail redirect också och då kan du ange vart all mail med ditt domännamn efter @-tecknet skall hamna, hos en del får du bara ett visst antal mailadresser som slutar på ditt domännamn och då kan du redirecta dem var för sig (en till mamma, en till pappa... :))
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 031
Senast: sjoberga
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 446
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 810
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp