Redo att lastas! *Bilder*

Sv: Redo att lastas! *Bilder*

6640087.jpg

7901132.jpg

Två bilder efter avlastning

*kl*

har tyvärr inga bilder
men han brukar ha lindor (hela kotan inlindad) + boots och eventuellt ett fleecetäcke.
eventuellt har han transportskydd, men han står inte still lika bra då

När kusen är lastad byter jag till en lädergrimma. På vintern har han ett fleecetäcke också.

Kanske inte världens bästa bild...

8634904.jpg

Större delen av året har han denna utrustning. HL Equipment täcke och Finn Tack-tranportskydd. När det är varmare ofta Horseware cotton coolertäcke, alltså betydligt tunnare. :)

ohh kan du lägga in en bild?? låter snyggt!!:D:bump:

*knapplån*

Här är min häst resklar. Lindor och boots på alla fyra + fleece/svettäcke. Nu har jag blivit äldre och klokare sen dess, så hade det varit idag vi skulle åkt så hade jag skippat täcket. Fast vintertid hade han nog fått ha täcket iaf. :p

4037580.jpg

*kl*

Resklar för den långa vägen från Skåne till Södertälje precis nyinköpt. :D

15222886.jpg

KL

Så här ser han ut.

På vintern har han dock ulltäcke. Och är han broddad med fyra brodd i alla hovar blir det paddar och lindor också men de är rätt sällan.

14241291.jpg

Här är stot:

Brukar dock ha boots också.
74491_1189248453.jpg

Senast ändrad av en moderator:

kl

mina åker oftast med boots, är de skodda så har de transportskydd. unghästarna åker utan något. Jag har helst bara tunna täcken på i transporten, sadel vi korta sträckor eller häst som är stirrig på plats

lite off topic..hur många lägger spån eller halm på golvet? tycker ni att det funkar bra ? Gör ni det i syftet om att det ska bli "boxkänsla" eller för att det ska vara mjukare osv?

lite off topic..hur många lägger spån eller halm på golvet? tycker ni att det funkar bra ? Gör ni det i syftet om att det ska bli "boxkänsla" eller för att det ska vara mjukare osv?

Jag har alltid spån i min transport.. Dels för att ge bättre grepp och ett mer trevligt underlag... Och framförallt för att det är LAG på att ha någon form av strö i transporten...:cool:

Alltid spån i transporten, funkar jättebra.
Dels blir det ju mjukare men framförallt för att de ska kunna pinka o så..

Min förra häst. Den nya åker ungefär lika, men har nya skydd och oftast annat täcke. Men samma princip:)

12343665.jpg

Jag har alltid spån i min transport.. Dels för att ge bättre grepp och ett mer trevligt underlag... Och framförallt för att det är LAG på att ha någon form av strö i transporten...:cool:

Det är lag på att man måste ha något underlag på golvet, men gummimatta räknas som sådant. Så om man har det så måste man inte ha spån eller dylikt.
Jag har spån främst för att hästen inte ska tycka att det är obehagligt att kissa, men oxå för att det ser skönare ut.

Va du skojjar? jag trodde det var lag på strö i transporten... Aha där ser man hur fel man kan uppfatta saker :)

Fast numera har hon en brun grimma m fårskinnsludd...o ett 150 g Amigo (likadant, brunt) om de e kallare. eller ett Domani 600g om de e snorkallt! eller dubbla ylle. som på bilden längst ner..(täcken efter väder helt enkelt..)

7803146.jpg

8316744.jpg

Vi har spån, tycker halm blir för halt och suger upp för dåligt.

Har det för att det är lag på strö i transporten (inte underlag, utan STRÖ)

Vi har spån (sågspån), för att man ska ha strö som de andra sa.

Är det inte så att man måste ha strö på golvet om hästen ska åka längre än 30 minuter? Eller är det ändrat kanske?

Vi har alltid strö i alla fall, på gummimatta såklart.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 313
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31