Reflexfärg eller liknande?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 7 171
E

Egonson

Finns det någon färg som typ är reflekterande, alltså som man kan måla på så blir det som reflex? Eller självhäftande plast?

Funderar på att göra en egen skylt att ha bak på hästens vagn. Gul/röd med reflekterande text på, eller med en ljus, reflekterande bakgrund med svart text på.. Ja något i den stilen.

Jag har sett reflextejp på Biltema, men de har ju bara såndär konstig "diamantreflextejp", funkar inte särskilt bra.

Sv: Reflexfärg eller liknande?

Slöjddetaljer som för övrigt finns på nätet har "reflexfärg" som man målar med pensel och som enligt deras utsago ska tåla en del. Vet ej då jag aldrig använt den. Kommer mest ihåg det eftersom de målat tassavtryck på en liten hunds täcke...
Bara att googla
Apo

Panduro har en färg som sägs vara självlysande. Jag har en flaska som jag ej använt ännu, men jag funderade en kväll vad som lös i rummet och det var färgen i flaskan.
Hade tänkt använda på ländtäcke åt hästen men har inte kommit så långt än.
Kan kolla när jag kommer hem om den går på olika underlag.

Tessa

Ja, gör gärna det :) Har tänkt ta en lagom stor brädbit, hyvla till den så den blir slät och sen måla den och skriva på den. Alltså ska jag måla på helt vanligt obehandlat trä.

Okej. Googlar och ser vad jag hittar :D

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 576
Senast: Tjôta
·
M
Avel Vi har ett sto som det tvistas om huruvida hon är isabell, ljusfux, isabellskimmel eller ljusfuxskimmel...puh! För mig spelar det... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 909
Senast: Thera
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så... 2
Svar
35
· Visningar
6 355
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka