Reflexspray!

Sv: Reflexspray!

ja det är ju en väldigt fin bra att ha sak ^_^. (fin effekt om man hade kunnat spraya på hovarna :love: silver fötter!)
 
Sv: Reflexspray!

Det är en smart grej för korttidsanvändning.

Hade lätt kunnat spraya täcken och grimmor men det är ingen vidare idé när det sköljs av i första regnet.. Tyvärr. Får fortsätta limma reflexband. Eller kanske det finns spray för utrustning som inte tvättas av?
 
Sv: Reflexspray!

men detta skulle vara någorlunda vatten tåligt? det står att det tvättas bort med tvål och vatten = borde tåla regn?
 
Sv: Reflexspray!

Fördelen med att det går att tvätta bort är ju om man skulle få stopp med bilen och inte har någon reflexväst nerpackad, så kan man spreja så man syns iaf om man går ut ur den. Har man oturen att köra på något vilt kan man märka ut platsen för viltvårdaren. Smiter jycken i mörkret eller hästarna kommer lösa och man inte har reflexer på täckena så tar man med sig en burk när man springer och letar med gråten i halsen. :eek:

Om man inte tvättade bort sprajen så kunde det ju sitta i upp till en vecka, så lite krigsmålning på nakenfisar i hagen så syns de iaf när man ska ta in dem i den här hemska sk vintern. Om de inte hunnit rulla ett tjockt lerpansar över förstås ... :yuck:

Dessutom har företaget en permanentspray som man kan skulle kunna använda på täckena, men jag skulle inte vilja ha det på djuren. ;)
 
Sv: Reflexspray!

Oj! Inte hade jag haft en aning om den nyheten, det måste man ju pröva på. Tänk vad skönt att bara spraya på lite på hästarna när man ska iväg, låter super flott tycker jag! :)
 
Sv: Reflexspray!

Jag läste tydligen inte sista meningen, min sambo pratade med mig och jag kunde tydligen inte läsa och lyssna samtidigt. Ber så mkt om ursäkt för att jag upprepade det du redan skrivit i den meningen.

KL
Har iaf testat permanentsprayen och är nöjd. Har dock inte tvättat grejerna än så jag vet inte om/hur mkt effekten eventuellt avtar efter en maskintvätt. Om man sprayar lite, på längre avstånd, typ dimmar, så syns inte färgen om man inte lyser på den. Sprayar man mkt så ser den ut som en vanlig reflexyta, dvs det ser ut som en grå täckande yta i dagsljus. Man kan använda schabloner om man vill ha en täckande yta som syns hela tiden.
 
Senast ändrad:
Sv: Reflexspray!

Den jag har kollat på ska man inte ha i ögon Eller äta på. Kan bli svårt om hästarna kliar sig tänker jag. Har ni sett någon utan varningstext?
 

Liknande trådar

Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Ska snart till Gekås och köpa massa nytt till min kommande häst. VAD är bra grejer att köpa för häst och ryttare där? Vill ju gärna få...
2
Svar
25
· Visningar
2 959
Senast: EZMK
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 901
Senast: tanten
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp