Reg, regn, regn...

Nu har det varit uppehåll några dagar, storm igår och sol idag. Den lilla leran som fanns i Molnets hade har torkat upp helt 😍

De andra två i hagen bredvid har dock mer lera. Antar att det är för att de står och hänger vid grinden mycket mer. Min osociala herre föredrar att hålla sig långt bort från dem och grinden 😂
Ja äntligen lite uppehåll.
Snälla låt det inte bli värre igen.
Funi har fått regnskållor på benen.
Har skärmat av all lera jag kunde och öppnat annan hage som än så länge bara ger lera på hovarna. Nu är det bara liten sträcka vid lösdriften kvar r han tillfälligt kan bli lite blöt/lerig på benen men det är inget ställe de står och hänger så det torkar upp igen. .
De får sova i boxarna om det blir regn igen, men just nu håller benen sig torra och hopp fortsatt bra läkning finns.

Om det kommer regn i mängder så den hagen inte heller håller har jag bara en liten hage kvar jag kan "offra" att låta de trampa upp och så måste de stå på box varje natt.
Blir det för illa där med får väl corallen agera sjukhage på dagarna men det hoppas jag verkligen jag slipper..

Minusgrader tack 😇
 
Jag har ingen lera alls knappt , bara vid grinden. Men dom står sällan där! Irländaren får gräva för att få upp lite lera att rulla sig i! 😅


 
Varit bättre med regnet ett tag tycker jag, och lerläget har ju inte direkt förvärrats hos mig även om det är blött och värre av och till.
Och vad skönt det varit med lite minusgrader.
Däremot är det relativt starka vinbyar stup i ett känns det som.
Ska vi döpa om tråden till vind, vind, vind? 😉

Känner mig lite bitter idag. Men det är antagligen pga att ena som tycker blåst är lite jobbigt har några dagar box/sjukhage vila så det blir kortare ute än jag skulle önska. Den andra vill inte vara ute själv, utan att se sin kompis, så båda blir mer inne än jag önskar. Även om de tar det bra.

Vindkarta för januari om någon har samma känsla som jag och vill bekräfta den 😇
https://www.smhi.se/data/meteorologi/kartor/manadens-medelbyvind/manad/januari
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 255
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp