Registrerad i HR?

ch791022

Trådstartare
Har nu sett ett antal rottweilerannonser som skriver att valparna ær registerade i HR?

Har inte tænkt på det innan så undrar dærfør vad som menas, om det ær istællet før skk-registrering eller om det ær utøver skk? :confused:
 
House of Rottweiler reggar inte sina hundar i SKK utan kör ett eget register. SKK har flertalet gånger varnat för att köpa rottis därifrån.
De har inget som jag skulle kalla seriös uppfödning.
 
Får man fråga vad det är som är fel med House of Rottweiler? Jag har aldrig hört talas om det, men är väldigt nyfiken ;)
 
Är det inte House of Rottweiler som man kan se har väldigt ofta annons på Tv4 Text-Tv? Dom brukar ofta ha två kullar samtidigt. Och ganska ofta tycker jag...
 
Största felet med House of Rottweiler tycker jag är att de inte vill rätta sig efter SKK och den rasstandard som finns. De föder upp hundar efter den rassstandrad som de själva gillar och tar dessutom ut överpris för sina valpar, som då inte ens får ställas ut på vanliga uställningar t ex. Totalt oseriöst tycker jag.
 
Till och med jag som inte är alls rottis-intresserad har hört rykten om dem. Är det inte de som har så vansinnigt många hundar?
 
Tur att man inte köpte valp där i från då. Har köpt den mest underbaraste Rottis valp som finns.... köpte honom i från Hot Tiger´s kennel. Han är 4,5 månad :love:nu och lär sig fort och är positiv till nya övningar hela tiden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla kloka och kunniga! Jag har en fråga till er. Det gäller en hund som importerades som valp till Sverige ifrån Norge. Ägaren har...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: Valptass
·
Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 249
Senast: Motacilla
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 890
Senast: TygerTyger
·
Hundavel & Ras Frågat med glimten i ögat, men detta tycker jag är lite filosofiskt intressant. Vem är det som ska vara tacksam i en hundaffär...
Svar
12
· Visningar
1 390
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp