Regler är till för att brytas

Sv: Regler är till för att brytas

Om regler även innefattar lagar här (vilket jag gissar att de gör mtp alla trafikbrott folk nämner), så städar jag inte tvättstugan, fildelar, håller inte nödvändigtvis hastighetsbegränsningar när jag (övnings)kör, är lite dålig på att sopsortera, går mot rött, brukar inte övergångsställen om det innebär att gå några meter extra, och typ... har aldrig bälte i en buss. Men vem har/inte det liksom.

I övrigt kan man väl uttrycka det som att jag är rätt liberalt inställd till droger och sexköp (jag bidrar dock inte till det lagliga och moraliska brottet genom att köpa).

Här på Buke bryter du ju mot regler i alla fall ;) :D

Jag håller sällan hastigheterna på vägarna (aldrig är väl kanske mer nära sanningen, bortsett från de sträckor där det är 30 eller över 100, då brukar jag kunna behärska mig). Nu åker jag buss en gång vart femte år typ, men när jag väl åker har jag inte bälte.

Jag kör för fort ibland, i förra stallet sopade jag inte stallgången om jag inte hade haft nån häst inne endast för att jag visste att det retade stallägaren att inte alla ALLTID sopade och ve och fasa jag sitter på jobbet just nu och detta är en jobb dator inte en surfdator som min chef brukar säga (hehehe)

Jag har varit med om att stjäla tillbaks en stulen sak. Annars följer jag nog regler ganska så bra. Visst har jag gått mot röd gubbe någon gång, men kommer inte på nåt sådär på rak arm annars.

Jag kör jämt för fort.

Sen finns det saker jag gör som moralkärringarna skulle hoppa på mig för, så dom tar jag inte upp. Men jag är definitivt inte guds bästa barn om man säger så.

kl

Jag har också gjort lite regelbrott i mitt liv. Men vad berättar jag så klart inte ;)

kl*

Jag har jobbat svart.
Fyller inte i alla "fria" måltider jag får via jobbet. (Jobbet bjuder ibland på mat, vilket jag enligt Skatteverket måste tillkännage, för att de ska förmånsbeskatta mej. Summan Sv, räknar på är 80:- matens verkliga värde uppgår aldrig till mer än 40:- Alltså beskattas jag på 80:- när jag egentligen får något som är värt 40:- el mindre. Logiskt? NEJ!!) :cautious:
Jag lämnar inte alltid tillbaka materiel till jobbet, som jag rent lagligt måste göra, för att slippa juridiskt ansvar. Vad det är för materiel vill jag inte tillkännage.
Det händer, lite alltför ofta att jag "byxar" saker på jobbet, man vet aldrig när man kan behöva lite extra saker ;)
Är urusel på att följa parkeringsregler, och parkerar ofta fel, helt medvetet.

KL
Går ofta mot röd gubbe/inte på övergångsstället, surfar på jobbet (eftersom det varit dött i över 3 timmar) har aldrig bälte på bussen, tvättar inte tvättstugan efter mig eftersom jag inte tycker jag skitar ner den, jobbade svart när jag va yngre (gick ju mest ut över mig själv när det sket sig och en läxa lärde jag ju mig iallafall), svarar typ aldrig i mobilen utan väntar tills folk skickar sms eller röstmeddelande för att kunna avgöra om det va viktigt eller inte eller om det är någon jag faktiskt vill prata med, lånar ibland grejjer på jobbet :)

Har en tro om att det inte finns nån som lever sitt liv enligt "den stora regelboken". det finns så mycket regler både social och skrivna som vi varje dag rättar oss i ledet efter, eller gör vi det?

Vilka regler bryter du mot? Eller har brutit mot?

Jag har
* glömt bort att återlämna en bok som jag lånade från en arbetskamrat. Glömde den så länge att när jag såg den nästa gång så sket jag faktiskt i det hela... :o (jobbade inte tillsammans längre då)
* Medvetet lämnat tillbaka biblioteksböcker för sent, eftersom böterna varit så låga att jag hellre betalat för en veckas försening.
* Brutit mot hastighetsregler åtskilliga gånger
* Bränt sprit
* Kört omkring med någon trasig lampa på bilen veckovis...
* Låtsats inte vara hemma när/om telefonen ringt och jag inte haft lust att prata med den som ringer

Det mest av ovanstående är preskriberat då det var väldigt många år sen, jag är mindre av regelbrytare nu. Jag har nog (jämfört med många andra jag träffat/känt) varit en ganska skötsam person. Som mest skötsam när jag var i tonåren tror jag!

Senast ändrad:

Oh yes! Mina grannar kontrollerar även tvättstugan efter att jag har haft den för att kolla så att jag har städat efter mig... Det betyder inte att jag gör det-utan ger precis motsatta effekten. Dessa härliga grannar spionerar även på min tvätt vilket skapat viss komik för mig när jag kommit på dom:D.

Är det bara dig dom spionerar på eller även andra?

Herregud jag bryter/har brutit mot så många regler att jag inte ens får plats att skriva ner allt :sneaky:

Det är nog bara jag:p. Det är för att jag envisas med att tvätta schabrak. Enda anledningen dom vet att jag gör det är för att tokgrannen från h-vetet såg mig ta en Ikeakasse med schabrak ur bilen och gå ner till tvättstugan. Innan den dagen (för två år sen) var det ingen reaktion trots att jag tvättade lika mycket då. Efter diverse arga lappar från denna granne började jag förstå att hon måste helt enkelt springa ner och kolla vad jag har i maskinerna.

Så en dag satt jag kvar i tvättstugan och satte en stol så att jag var det första man såg om man öppnade dörren. Om någon har bokat tvättstugan är den fortfarande öppen för alla med nyckel, men bokningstavlan sitter utanför så det finns ingen anledning att gå in. Grannens min när hon öppnar dörren och får syn på mig är något jag kommer att leva på läääääänge! Hon kan inte heller säga något om det eftersom hon är lika medveten som jag om varför hon var där:D.

No more arga lappar;)!

...och jag veeeet att man inte ska tvätta schabrak i allmän tvättstuga. Men det är gigantiska Wascatormaskiner och jag kör alltid dom tomma efteråt.

Åh, jag gör massor med saker hela tiden. Varje dag på jobbet går jag in med min tygpåse med alla grejer jag behöver i sorteringshallen, trots att det är strikt förbjudet att medhava väskor in där.....men vad ska de göra liksom? ;)

Jag fulparkerar hela tiden eftersom jag är för lat.

Jag har mina hundar lösa oavsett årstid ute i skog och mark. Men de är så små. ;)

Jag kör konstant för fort. Hur ska jag annars hinna till jobbet i tid? Och det är ju så kul att köra fort.

Jag har två relationer, vilket många tycker är enormt stort regelbrott och mycket stötande.

Jag gillar att tjäna svarta pengar. ;)

Jag går mot röd gubbe hela tiden. Annars är det ju sjukt oeffektivt.

Jag äter massor med kolhydrater, vilket många verkar tycka är jobbigt.

Jag laddar hem filmer/musik/spel. Och sen fuskar jag gärna i spelen ifall jag kan. ;)

Listan kan göras lång...

Vad gör alla som har hundar och katter då? Det är ju fullt med hår på filtar osv.. får man inte tvätta det?

Enligt lapparna är det förbjudet att tvätta filtar som hund/katt legat på. Men man får tvätta mattor.

Härlig logik eller hur:D.

...och just det. Man får inte tvätta kläder "som använts i stallar och dylikt" heller enligt dessa lappar. Så egentligen får jag inte tvätta alls i vår tvättstuga.

Kl

Jag ..
sitter utanför djurkupen på öresundstågen med hunden
säger oftast inte till om de ger mig ungdomsbiljett/inträde istället för vuxen
har struntat att lämna tillbaka kurslitteratur till biblioteket i tid och behållt de till efter examen.
parkerar jäkligt slarvigt
är petnoga när jag köper frukt och grönsaker och vänder och vrider på en massa som jag inte köper
kört skoter utan skoterkort och innan åldern var inne (fast vem har inte det)

Och kanske nåt mer som man inte vill nämna offentligt ;)

...och jag veeeet att man inte ska tvätta schabrak i allmän tvättstuga.

Ska man inte?
Och varför då?

Det har jag alltid gjort och aldrig att någon har klagat.
Visserligen så var det vojlockar men det spelar nog ingen roll.
Jag har tvättat hästtäcken i matt-tvättmaskinen också.
Det var okej där jag bodde.
Andra tvättade annat som var skitigt, t.ex. efter hundar och barn.

En ledig barnoverall i november - det är grejer det som inget schabrak slår.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka