Regler Vid hästar i LÖSDRIFT??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tess84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 300
T

Tess84

Finns det några regler gällande hästar i lösdrift? Mått på Ligghallar och hagar t.ex??? All info uppskattas!!! Tack....

Sv: Regler Vid hästar i LÖSDRIFT??

Tess84 skrev:
Finns det några regler gällande hästar i lösdrift? Mått på Ligghallar och hagar t.ex??? All info uppskattas!!! Tack....
Du har fått en bra länk, men helt snabbt kan jag säga att ligghallen måste vara minst 75% av rek. boxyta för hästarna som skall vara där.

emindy skrev:
Du har fått en bra länk, men helt snabbt kan jag säga att ligghallen måste vara minst 75% av rek. boxyta för hästarna som skall vara där.
Jag har hört att det ska vara 80% fast jag kan ha fattat fel.

Mysaan skrev:
Jag har hört att det ska vara 80% fast jag kan ha fattat fel.
Nej, du hade rätt
det skall vara 80% av boxarean i en ligghall och om det är en gruppbox 100% av boxarean (dvs om hästarna fodras i ligghallen, som jag förstår det)

Men som vanligt är det ingen nackdel om man tar i i överkant.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 391
Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag... 2
Svar
37
· Visningar
5 015
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka