Regnkläder, mest för ryttare.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ict
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 5 344
Sv: Regnkläder, mest för ryttare.

Hur bär ni er åt som "undviker in i det längsta att rida i regn"?? Bor vi i samma land??!!

Nu hör jag iofs inte till den skaran (OCH jag har tillgång till ridhus! ;) ) men förr i tiden när jag ridit ut i ur och skur har man ju försökt passa på i uppehåll och gärna ridit i skogen för att få lite lä från regnet. På sommaren dör man inte av lite vatten, och på våren/senhösten har jag ju oftast hyfsat vattentät vinterjacka.

Det är först nu när jag har tillgång till ridhus och man tycker att jag borde ha ännu mindre nytta av ridregnkläder som jag skaffat en regnjacka, för att ha på heldagskurser på utebana där man snabbt blir kall om man blir blöt och ska sitta still och titta på andras lektioner. Så länge man rör på sig blir man inte alls kall på samma sätt.

Jag brukar ha regnjacka och regnbyxor, ev vantar också. Hästen får ett galonländtäcke på sig.

Ett par horseware rambo chaps, ofodrade på sommaren och fleecefodrade på vintern :love:
Och en regnjacka från hööks, fast den har börjat läcka nu efter flitigt användande (jag envisas med att rida ut även om det regnar och jag har tillgång till ridhus :p)
Hästapållen får ett tunnt ländtäcke på sig med när det ösregnar :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
459
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 429
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd