Sv: Regnkläder, mest för ryttare.
Nu hör jag iofs inte till den skaran (OCH jag har tillgång till ridhus!
) men förr i tiden när jag ridit ut i ur och skur har man ju försökt passa på i uppehåll och gärna ridit i skogen för att få lite lä från regnet. På sommaren dör man inte av lite vatten, och på våren/senhösten har jag ju oftast hyfsat vattentät vinterjacka.
Det är först nu när jag har tillgång till ridhus och man tycker att jag borde ha ännu mindre nytta av ridregnkläder som jag skaffat en regnjacka, för att ha på heldagskurser på utebana där man snabbt blir kall om man blir blöt och ska sitta still och titta på andras lektioner. Så länge man rör på sig blir man inte alls kall på samma sätt.
Hur bär ni er åt som "undviker in i det längsta att rida i regn"?? Bor vi i samma land??!!
Nu hör jag iofs inte till den skaran (OCH jag har tillgång till ridhus!
Det är först nu när jag har tillgång till ridhus och man tycker att jag borde ha ännu mindre nytta av ridregnkläder som jag skaffat en regnjacka, för att ha på heldagskurser på utebana där man snabbt blir kall om man blir blöt och ska sitta still och titta på andras lektioner. Så länge man rör på sig blir man inte alls kall på samma sätt.