Regnskållor forever?

Sv: Regnskållor forever?

Min har varit dålig sedan mitten av september med en ofantlig klåda dessutom! Gick på pc men det hjälpte ej så han fick en kur sulfa och kortison och nu har det vänt. Tvättade m Lactacyd smorjde med silversalva. Det är JOBBIGT men kämpa på - vet sa upp till 6 mån läkningstid och det verkar stämma - tyvärr. Pm:a gärna Din mailså ska jag skicka lite bilder på mitt "elände".

Hur har det gått? *nyfiken*

Enl min vet är det inte säkert att sulfapreparat biter på regnskållor, utan man behöver penicillin.

Hoppas din häst mår bättre i vilket fall! Tampas själv med nyinköpt häst med mugg och vet misstänker regnskållor a´la benvariant...

Efter en oral penicillin kur vände det äntligen! Nu är han helt "återställd" förutom att han har svarta ärr överallt så att han ser ut som en gamal luffare:p

Det är så skönt att jag kan göra annat med honom än att duscha honom o smörja!

Så skönt - det glädjer mig!! Jag ska sko min nu då han stått på sjukvila sedan mitten av september...Det ska bli såå kul att skutta ut i skogen igen!
Funderar på att klippa jonom nu på våren då jag ska sätta eksemtäcke på i april. Allt för att det inte ska bli varmt och fuktigt för honom.
Lycka till framöver:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer snart förlora förståndet... Jag har "alltid" haft ganska lätt för att få svamp, redan sen tonåren. På den tiden var det... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 232
Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 500
Senast: Boj
·
T
Hästvård Har sökt på nätet utan att hitta något som stämmer helt å hållet. Allt började med ett skav efter bandage på baksidan av framknät...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Fritzon
·
Hästvård Nu brinner det i knutarna, nu behöver jag alla era bästa beprövade tips. Vi kan ta det från början, ryttaren som rider min hingst har...
Svar
5
· Visningar
2 052
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka