Regntäcke att ha på tävling

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lilla_Millan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 2 007
L

Lilla_Millan

Ja, jag behöver tips=) Kraven är
Färg: INTE BLÅ ELLER GRÖN, gärna svart, beage, eller brun.
täcket ska vara REGNTÄTT, ofodrat, eller med ett tunt fleece foder.
Det ska vara snyggt och gärna med snabbknäppe i bogen. Det måste finnas i str 135 och får inte kosta över tusenlappen.

Ponnyn är gulbrun, så det måste ju vara snyggt till hans färg.

Visa gärna med bilder och länkar till företagen=)
Tack på förhand//Millan o Snygg Gino:p

Sv: Regntäcke att ha på tävling

hur många kommer att se täcket på tävlingen eller ens lägga märke till det? du lär ju inte ha det inne på banan:angel:

Kanske ett från börjes. ett brunt ?
fast jag skulle då aldrig köpa ett regn täcke att ha på tävling. det räcker med att spola av min akvällen inna .

Svarar båda. Han vill helst inte stå själv i transporten i evigheter, så han vill komma ut och visa upp sig med sitt regntäcke;)

Jag behöver ett som är helt, eftersom hans hagkompisar roar sig med att äta upp alla täcken, och så behöver jag ett rent alltid.

Ingen mer som sitter inne på nåt kanontips?

Till tävling vill man ju helst ha ett ofordat som är lätt o enkelt att slänga över sadel o andra täcken. HW Amigo har ju några olika att välja på o de är inte superdyra heller! :) Eller det beror ju på vad man jämför med...

Mack in a Sack då, jag har ett sånt från Horseware, visserligen blått.
men Exklusiv har ju en "kopia"
rain3_500.jpg

Om du ska ha ett ''mack-in-a-sack'' så är Bucas modell betydligt bättre än Horsewares.

Jag har ett Bucas-täcke som är riktigt snyggt, regntätt med tunt typ fleecefoder, ska se om jag hittar bild...

men jag har ju inget han kan ha under:rofl:

Annars är det jättebra- jag brukar ha det mer än mitt equiineregntäcke... Båda är ju anpassade att ha vid bara tävling. Ett vanligt billigt regntäcke hittar du väl i närmaste butik...

nej nej nej... Det är tjockare än en sopsäck, prasslar ingenting- det gör många andra tävlingstäcken och är supersmidigt...
Dessutom snyggt....

nej nej nej... Det är tjockare än en sopsäck, prasslar ingenting- det gör många andra tävlingstäcken och är supersmidigt...
Dessutom snyggt....

tycker också att det verkar jätte bra :)
oh, tycker man inte färgen är den roligaste så går det snabbt att lägga ett annat täcke under, som ex flece elelr ylle :)

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 594
Senast: Shixle
·
Utrustning Har ett Showmaster ofodrat regntäcke, som har perfekt passform till hästen, men som hela tiden varit lite opålitligt vad gäller att...
Svar
10
· Visningar
1 545
Senast: Chili
·
Utrustning Sådär, då hade alla billiga regntäcken läckt igenom trots impregnering på impregnering, och jag ger mig, nu satsar jag på kvalitet ;)... 2
Svar
26
· Visningar
1 793
Utrustning Elvira skulle behöva ett utetäcke som passar hennes behov. (= unghäst med vinterpäls, fryser bara om hon blir blöt och lite kall)...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka