Regntäcke från rusta

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pyzen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 404
P

Pyzen

Är regntäckena från rusta bra??
Ska köpa ett billigt regntäcke.
Finns det fler billiga regntäcken ni rekomenderar.

Detta täcket alltså:

75601170_l.jpg

Sv: Regntäcke från rusta

köp ett begagnat istället om du vill ha ett billigt. bucas är oftast bra och kan fås billigt begagnat.

jag skulle personligen inte köpt ett täcke på rusta. inte om man vill ha hästen torr iallafall...

Mitt vintertäcke håller min kuse torr trots att det är köpt på Rusta. :D

den stoppade varianten av täcket på bilden alltså.

Jag köpte både regn och vintertäcket till min unghäst som slit o släng tills hon växt ur dem men nu hoppas ajg att hon inte gör det! I alla ösregn och snöstormar som var i vinter/våras så var hon den enda av 7 hästar som var helt snustorr under täcket. Då har jag Shires till min andra häst och har alltid tyckt att de varit outstanding. Men de är aningens små i storlekarna!

Alldeles utmärkt täcke! :) Värt att köpa!
Min polle har aldrig fått en blöt fläck under det där täcket.

Jag har ett sånt täcke och jag tycker att det är bra. Han har alltid varit torr och fin under så jag har inget negativt att säga om det.

Nu kapar ja tråden lite:angel:,men eftersom det handlar om Rusta & täcken. så undrar ja om någon har reflex-länd täcket från Rusta?? Någon som har det? & isåfall vad tycker ni? :bow:

Jag vet inte hur regntäcket från Rusta är, men jag köpte ett flugtäcke därifrån och det har hållit bra trots att hästen fått av den ett par gånger.:p Köpte en stl för stor så den glider bak lite, men annars tycker jag den funkar bra! Har även köpt ett fleecetäcke med hals från Rusta, men jag har inte provat den ännu.

Senast ändrad:

Okej, tack för svaren!! Det verkar bra, värt att köpa!! :D

stallkompisen har det o det har hållt väldigt bra inte en gång som det läckt eller så bra täcke för det priset...

Nu kapar ja tråden lite:angel:,men eftersom det handlar om Rusta & täcken. så undrar ja om någon har reflex-länd täcket från Rusta?? Någon som har det? & isåfall vad tycker ni? :bow:

75610009_l.jpg

På deras sida står det ländtäcke & dt e en bild på ett skrittäcke :crazy:.. Undrar också om ngn testat täcket?

Jag har ett sånnt:) Jätte nöjd :) Hon har endast varit våt en gång under och då hade det verkligen ÖS regnat och då hade det runnit in mellan täcke och hals men det är enda gången :P Det kostar 399kr

Det är verkligen prisvärt tycker jag!
Köpte ett för att ha som reservtäcke, men har nog använt det mer än övriga regntäcken för det är så bra...alltid torr häst, helt ok passform.

jag har köpt det men det ligger i sadelkammaren i sin fina påse klar att användas till vintern...
har för mig att det inte var vattentätt utan bara lite skyddande värme o reflex

Jag har köpt regntäcken på Gekås som har kostat mindre, men varit jättebra. Man får helt enkelt kontrollera det noggrant innan man slår till, priset behöver inte avgöra kvalitén.

Jag har köpt regntäcken på Gekås som har kostat mindre, men varit jättebra. Man får helt enkelt kontrollera det noggrant innan man slår till, priset behöver inte avgöra kvalitén.

Absolut. Vårt favorittäcke köpte vi billigt från Börjes för ca 10 år sen. Hästarna har alltid varit torra i detta och passformen har varit bra.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 531
Senast: ako
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
988
Senast: TantAgda
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka