Regntäcke h**ks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 061
Sv: Regntäcke h**ks

Jag har haft några täcken från hööks som varit bra. men nu tycker jag att de har sämre passform än vad de hade förut.
och så har deras priser gått upp så nu köper jag inga täcken därifrån längre, tycker inte att de är prisvärda.

Titta på horseware Amigo istället.
Det är ett riktigt bra täcke för samma pris som hööks.
Vill du ha ett billigare ändå så rekomenderar jag Börjes.

Vars säljer dom sånna täcken? :)

Har även tittat lite på en hästaffär här i stan och vad tycker ni om JN turnout täckena?

Köpte det svart/röda T.M. Rain sommaren 2007 och det håller än, aldrig läckt igenom men har impregmerat d nu efter tvätt.

Jag har ett basic rain och de tycker jag är ett kanon bra täcke! Bra passform, håller torrt, väger ingenting!Det har använts flitigt i höst och vinter och har fungera suveränt!:D

Jag har många täcken från Hööks. Det har vart 2 "billighetstäcken" som de hade en kort period på hööks, de har varit i väldigt dålig kvalité, de gick sönder på en gång. Men det läckte aldrig eller sådant.
Alla de andra har varit bra med tanke på hur mycket de har används. Men somsagt håller med alla andra om att priserna har gått upp.
Har några få från Börjes också, helt okej täcken. Frakten därifrån går på 112kr och på Hööks går den på postförskott 50kr + Expeditionsavgift 49kr så det blir ju typ samma lika;)

Vad tycker ni om H**ks regntäcken? Hur är kvalitén? Nöjda ,missnöjda?

usch och fyy för deras täcken. Läcker, håller inte för ngt, sämst passform & dålig andas funktion. Det spelar iof roll vad man har för krav på täcket, jag får jätte dåligt samvete när jag ser hästar som har täcken som sitter dåligt, f.a att det skaver på bogarna.
Där är en ponny i stallet som har h**ks täcken och den har ENORMA skav på bogen, fattar inte hur ägaren med gott samvete kan lägga på sin häst täckena. Min häst har välanpassade HW-täcken, deras amigo modell ligger i unigefär samma pris som h**ks, dock 10000 ggr bättre:) Börjes har jag även hört ska vara ganska bra .

Passformen kan jag inte klaga på hller... men det beror ju på vad man har för häst åxå :) Alla täcken sitter ju itne bra på alla hästar :)
[/QUOTE]
Visst är det olika eftersom hästarna är olika byggda. Hon hade två ponnyer, en kraftig och en smäcker sak. Täckena satt lika illa på båda två, men eftersom de läckte så mycket så användes de mycket sällan. Hon köper nog inga fler täcken därifrån i alla fall.

Jag har ett basic rain, det liggar bra på min gumma, och verka hålla tätt. Dock var det lite stort i bogen för min tjej så vi får ha på innersta hålet, fast det gör inget.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 542
Senast: ako
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka