Regntäcke med fast hals

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 280
P

popeye

Nu när hasten har gått ute med sitt rambo wugtäcke så har jag upptäckt hur praktiskt det är med fast hals!
Hans bångstyriga ponnyman ligger helt plötsligt platt och ser nyryckt ut, och jag behöver inte dra lerkluttar ur man och öron i två timmar innan träningar!
När vi nu går mot ljusare och varmare tider tänkte jag köpa ett tunnare utetäcke med fast hals.

Vilka märken har en sådan modell?
Hade för mig att shires har, men de sitter inge bra på honom.
någon som har nått förslag? :p

Sv: Regntäcke med fast hals

Rambo har ju ofodrade regntäcken med, finns inte de med fast hals?

Undrar om Mark Todd har, du kan ju kolla upp det iaf.

Mark todd har bara med lös hals, sånt har jag redan men halsen åker ner över öronen på honom.
Och Horsewear har bara tjocka täcken med hals, det var det första jag kollade upp... :crazy:

Ah!
Ja men dåså, då är problemet löst!
tack ska du ha!

En sak bara, manen blir efter ett tag FUL för den slits så mkt, och efter ett tag så blir den även fet och grå.... :p Så trots att jag är täckoman så tycker jag Inte att du ska använda täcke med hals på om det inte är kallt, manen kommer inte alls bli snygg....

Just det!
Ett sto i vårt stall gick med halstäcke tills för en månad sedan. Då upptäckte ägaren att manen föll av! Vartenda tagelstrå hela vägen upp, så långt halsen räckte....

Immer

det är sant!
har bara tänkt att ha det när det är slaffsväder ute så det tror jag han ska klara. Han ser ut som den värsta sortens jamaicaner när hagen är lerig, här snackar vi dreadlocks! :crazy:

Här finns till ett bra pris. Det heter Summer Typhoon Combo
www.ridsportshopen.com
95VC1.JPG

Men detdär är väl ett Shire's? De sitter inge bra på honom tyvärr :cry:

Det gör den inte på min häst! Har haft halstäcke i 3 månader nu tror jag, och det funkar toppen (hon haaatar när det blåser och regnar/blötsnö, och så behöver musklerna hålla sig varma)

Mina har gått med täcke med helhals sen början av oktober, både inne och ute, och manen Blir ful. Det kommer ganska säkert din hästs man att bli om du har det tillräckligt länge också....
Men jag tycker ju det är viktigare att dom inte fryser än att manen är perfekt. :)

Tänk på att inte ha det för ofta jag fick raka av hella min ponnis man efter den blev möglig :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Blir manen ful kan man se till att spraya den regelbundet med glansspray då glider täcket bättre över mankammen. Har inte haft sådana problem med mitt Rambo-täcke med helt ofodrad halsdel, kalasbra är det och pållan är alltid torr.
Nin

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 581
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka