regntäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 151
C

cerrox

suck.... jag vet verkligen inte vilket regntäcke jag ska köpa!!? det finns en hel djungel av dom ju. för jag har sökt & letat & letat, men jag har inte hittat något som jag tror att jag blir nöjd med. regntäcket jag letar efter ska vara enligt följande:

*helt vattentätt
*andas
*halvhals
*bogveck
*något fodrat, typ 100 gr
*bra passform till en liten arabkille
*hästen ska kunna ha det 24h/dygn om så behövs

några förslag? bilder? pris?

tacksam för alla svar!! :bow:

Sv: regntäcke

Bucas irisch tuornout eller hur det nu stavas köpte mitt för 700kr på granngården, riktigt bra pris, dock ej boggveck men det behövs inte om täcket sitter som det ska. Utan boggveck behövs om det är ett täcke som inte har lika bra passform.

Tillexempel så hade jag termo master till min häst tidigare å hon är small över bogen så då fick hon täckesskav, men det har hon hittils inte fått utav bucas täcket.

Varning för täcken med hel hals... Hörde om en häst som strypts av sitt "halstäcke". Det berodde på bensnörena och att inte täcket satt som det skulle... Jag köpte ett regntäcke från börjes... Det var jätte billigt och är skit bra!!!

Varning för täcken med hel hals... Hörde om en häst som strypts av sitt "halstäcke". Det berodde på bensnörena och att inte täcket satt som det skulle... Jag köpte ett regntäcke från börjes... Det var jätte billigt och är skit bra!!!
det är HALVhals jag ska ha & INTE HELhals.

Nu har jag inte behövt köpa regntäcken på några år (fått med ett par till foderhästen och fick av en kompis till den andra hästen) men jag har alltid gillat Horsewares täcken. Sitter jättebra på de flesta hästar och andas bra. Håller alltid tätt. Kostar dock lite mer och jag vet inte exakt vilka modeller jag kan tipsa dig om, har ju som sagt inte köpt på flera år.

Till foderhästen jag har nu fick jag med ett regntäcke från Shire som jag bara älskar. Vet tyvärr inte vad modellen heter men det sitter jättebra, trots en vild dam som får de flesta täcken på snedden under natten, och andas bra. Dock har det inte kommit något riktigt regnväder sen jag fick henne så jag kan inte svara på hur tätt det håller. Peppar, peppar...

Håller med dig, det är en riktig djungel. Men sök runt lite efter Shire och se vad du hitter, tror inte dom kostar skjortan heller.

Lycka till.

Ullis

Shires är bra men jag vet inte om de har något lätt fodrat täcke med halvhals.

Jag har två shires stormbreaker 100 g fyllning utan halvhals och de är jag supernöjd med! Det har allt som du begär utom halvhals. Inte så dyrt heller.

sh98xls.jpg

Har själv funderat på att köpa detta från Globus sport.

REGNTÄCKE "Treadstone - Drippdry"
600 denier ripstop med andasfunktion. 100 gram polyestervaddfyllning. Hög hals. Bogveck. Patenterad kryssgjordsfastsättning. Benremmar. Svanskydd.

Gå in på deras hemsida och titta på bilder jag tycker att det ser ut att sitta bra på alla möjliga häst typer.
Priset ligger på ca 850kr.
Är du intresserad kan jag tipsa om en sida som just nu har extra priser på detta täcke...

kikade in på globus hemsida & det låter & verkar verkligen vara ett bra täcke ju. ;) har du det själv?? tipsa mej gärna om den sidan som just nu har x-tra priser på dom täckerna. :D

Nej jag har de inte själv....men som sagt har själv funderat på att skaffa de... Pm om sidan...

Jag rekommenderar också Shires.
Och jag har sett att de har regntäcken med halvhals.

Immer

jag tror säkert att shires är bra, men jag SKA ha halvhals på mitt. någon som vet om shires har det med ca 100 gr fyllning??

horseware täckerna har väl bara 200 gr fyllning eller ingenting?? annars verkar det vara ett bra täcke, fast jag vill ju har något som är lite mitt i mellan tjockt. ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderingar kring vilka täcken jag bör ha hemma till min ponny. Det finns ju mängder med trådar och olika svar till denna typ av...
Svar
7
· Visningar
1 329
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Jag letar efter ett kanonbra stalltäcke till min häst! Vad kan ni rekommendera? Det här är mina krav: 100-220g fyllning... 2
Svar
21
· Visningar
4 169
Senast: SQT
·
Utrustning Vill ha ett täcke med lite foder i, inte jättevarmt, men inte bara regntäcke heller. Skulle tro att fleecefodrat eller ca 100-150 grams...
Svar
10
· Visningar
1 185
H
Utrustning har tröttnat på min vanliga utrustning och letar efter lite speciella saker som rosa träns och fina pannband ; till bra pris. Hittar...
Svar
7
· Visningar
984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka