Regntäcke till D-ponny som är lätt i typen?

HannaZ

Trådstartare
Har fått hem en d-ponny som inte är så kraftig. Undrar vilka märken som har täcken speciellt för ponnyer och/eller som inte är så djupa på sidorna. Har provat hööks premium-täcke i strl 125 och det var på gränsen på längd/för bogar och tog då hem ett i strl 135 men då såg hon ut som en riddarhäst....

Hon drar 125 nu men är knappt 3 år (jag jag vet att de räknas som 3 den 1/1) så om det finns nåt regntäcke som inte är så djupt skulle det nog funka att köpa 135 så har hon lite att växa i.
 
Sv: Regntäcke till D-ponny som är lätt i typen?

kan du möjligen ladda upp en bild på ponnyn? Vore lättare att gå utifrån det.
 
Sv: Regntäcke till D-ponny som är lätt i typen?

Oj va stor den såg ut:eek: Jag har en ponny som ser ungefär lika ur i kroppen dock mindre för ögat (1.48) Och inte så hög bak men annars ser hon nästan lika ut i kroppen jag har bucastäcken på henne o dom passar henne perfekt
 
Sv: Regntäcke till D-ponny som är lätt i typen?

HW passar de flesta. Absolut värt att prova!


Verkar ju som att de varierar rätt mkt i storlek beroende på modell så det är nog att generalisera. Jag vill som sagt ha ett täcke som inte är så djupt.
 
Sv: Regntäcke till D-ponny som är lätt i typen?

Nu blev d ett ponnyregntäcke från Hööks iallafall och det verkar sitta bra + att det finns lite för henna att växa i utan att det nu hänger ner för långt på sidorna. Riktigt söt blev hon i lindblomsgrönt med små Lena Furberg-hästar....
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 623
Senast: Harbor
·
Utrustning Nu har jag tröttnat på att aldrig hitta täcken som kan passa min ponny på 145 i mh. Han har relativt lång rygg och drar 135 i längd på...
Svar
12
· Visningar
2 081
Senast: Wera
·
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
2 984
Senast: Pudlan
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 542
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp