vad ska jag göra?

Sliten

Trådstartare
Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick)

Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29. Träffades via en fd vän.
Han hade precis efter lång arbetslöshet fått ett heltidsjobb som alltiallo på en blomsterbutik, beställa jord, kassa m.m.
I början sågs vi i princip varenda dag, jag sov hos honom och han sov hos mig då kan inte hade sin 5 åriga son vilket skulle vara varannan tis em-tors morgon samt varannan helg. Hiitills har han haft sonen varje vecka tis em-tors utom ett undantag samt varannan helg. Han jobbar hela dagarna "butikstider" och är ledig varannan helg och onsdagar. Då har han ju som alltid sin son, vilket jag har förståelse för men han är ju aldrig helt ledig?! :eek:Han tar sig inte hem till mig då han tycker det är för långt att gå för sonen vilket det igentligen inte är. Buss blir en gigantisk omväg och det är bara krångligt. Han har inget körkort. Men jag har och bil.
Han får heller inte ta något då han tydligen har en sjukdom som hindrar. Han vill inte berätta om sin sjukdom mer än att det är nåt enzym som en körtel i hjärnan producerar som saknas. Att han får medicin insprutat i denna körtel sen 3 år tillbaka och att det funkar, en gång om året. Dock får han inte ta körkort pga av för många små blödningar? Han vill inte säga mer? Han säger att han vill ha tid på sig att öppna upp och berätta, jag säger att jag vet en del men vill veta mera så jag vet lite vad jag ger mig in på."Du behöver inte oroa dig förrän jag varit vaken i flera dygn och inte kan sova, eller börjar glömma bort saker och ting" och att hans stora rädsla är att han ska vakna upp en dag och inte känna igen sin son. Ja det känns ju tryggt....
Han är trevlig och snäll, lite oborstad skulle man kunna säga. Han är knappast den som håller ordning och hans hem liknar mest en ungkarslya. Han kan plocka undan det värsta innan sonen kommer ibland.
Han borstar inte tänderna varje dag, sällan är nog rättare sagt, han son lagar nu sitt andra hål hittills och han ser till att han borstar sina tänder ibland.
Han röker, snusar och dricker kaffe. ev tar en macka på morgonen. Han äter lite godis och glass under dagen på jobbet, annars äter han inte förrän han kommer hem, ca vid 8 tiden på kvällen. han äter då inte heller speciellet nyttigt utan köper revbenspjäll eller steker kött som enda mat alternativt en skål kornflakes, han säger att han fungerar så.Punkt. Innan han ätit kan man knappt prata med han,efter är han numera alltid trött. Han sover aldrig hemma hos mig längre.Han säger att han är sliten.... Jag får komma dit med orden jag är inte så pigg men du får gärna komma hit...:crazy: Jag trivs inte speciellt bra i hans lght. Han har bett mig flytta in. Jag vill inte. Min lght är ren, ordnad och ljus, hans är smutsig, fettigt pga av matlagning utan fläkt, mörkt (alltid neddraget) och han har knappt några möbler och oordnat.
Han sover aldrig hos mig längre, tillslut kröp det fram att hans inte gillar att rolla bort katthår från sina kläder hos mig, han bär alltid kläder som drar åt sig håren och vill inte bära nåt annat, har en katt som fällt en längre period nu pga av dvs orsaker men som borstas ofta och jag damsuger osv .
Sen kan han höra katterna om nätterna ibland och det stör, han sover här en natt och sen vill han inte mera. Han kommer ju enligt mig då aldrig vänja sig?:eek: Känns igentligen bara som en massa dåliga ursäkterför att slippa...Han kan tex inte gå hem från jobbet, ca 2 km och sen gå hem till mig ca 1 km efter han har ätit. Utan antingen kommer han direkt till mig eller inget alls. han orkar inte "anstänga" (mitt ordval)sig?!
Det låter ju ganska illa ser jag nu när jag läst, han har ju dock en hel del fina sidor oxå, men dom är nog inte riktigt lika många som dom som är negativa just nu....:o Jag vill prata och reda ut en del, han orkar inte, vill inte eller har inte tid...kommunikation känns inte som vår starka sida....
Jag fyllde år nyligen för några veckor sen. Jag fick ett Grattis, inget mera, kan inte låta bli att bli besviken, han sa att att vi skulle fira, att han skulle köpa nåt till mig. Han vet om att jag är besviken, inte ens en blomma eller nåt...:( I går ville han att jag skulle följa med honom och köpa presenter till hans son som fyller år nu i dagarna. han planerar, han tänker, han köper en dyr cykel och lite till. Jag kan inte låta bli attt känna mig åtsidåsatt. Jag missunnar ju inte hans son nåt men ändå....
Vi har båda haft ganska mycket ändå på sidan av i våra liv, han har en bror som missbrukar och ska in på behandling och jag har haft uppsägning och dödsfall i mitt.
Jag kanske är hemsk som inte tycker det är okej, jag är lixom inget bra på förhållanden, jag åker ju på nit efter nit hela tiden känns det som. Just nu slåss jag med känslan om att jag inte vill vara själv, men ska det vara så här? I början kunde han anstränga sig, ringde på kvällarna om vi inte sågs osv, nu gör han inte ens det, ibland kanske...Känner mig less, han säger att han älskar mig, jag vet inte längre alls vad jag känner eller ska göra.....känns som om jag går sönder snart :cry:
 
Sv: vad ska jag göra?

Vad du ska göra? Dumpa honom rätt av. Orkar inte läsa igenom inlägget en gång till, men jag tror inte du skrev ett positivt ord om honom, mer än att han har fina sidor också. Vad är anledningen till att du vill behålla en kille som inte håller ett hem i någorlunda skick, inte sköter sin hygien (tänderna), som inte heller bryr sig om att sköta sin sons mathållning och se till att han sköter sina tänder. Han vill inte vara hos dig för att det är jobbigt med ditt husdjur, han orkar inte gå till dig, han gör dig besviken på din födelsedag och du trivs inte i hans sunkiga lägenhet. Ni träffas mindre än du vill, och är då också trött och orkeslös. Han har också en sjukdom han inte ens vill berätta om för dig? Varför är du kvar?
 
Sv: vad ska jag göra?

Det är uppenbart att du är besviken över att han inte visar dig någon uppskattning. Du behöver få bekräftelse och få känna dig älskad. Helt förståeligt!

Men älskar du honom? Är det verkligen han du vill få bekräftelse av? Du skriver att han är "trevlig och snäll", men i övrigt så beskriver du honom inte direkt i några översvallande ordalag. Du skriver att du vill prata och reda ut saker. Men så som du beskriver ert förhållande (det kan ju förstås finnas mer saker) så är "problemen" inte sådana som man blir av med genom att prata. Ska du prata om hur han ska lära sig gilla katthår eller hur du ska lära dig att acceptera att han inte borstar tänderna? Eller ska han lära sig städa och du göra dig av med katterna? Han är som han är och du är som du är.

Har ni något gemensamt?
 
Sv: vad ska jag göra?

Du behöver inte tvivla på att han älskar dig om han säger det.

Dock har han inte mer att ge dig, detta är hans sätt att älska dig. Funkar inte det för dig, då funkar det inte. Och det verkar ju inte funka för dig - det verkar ju som ni är fundamentalt olika.

Varför ens fortsätta relationen? Bara för att du inte vill vara själv? Hade du själv velat bli vald som partner av den anledningen?
 
Sv: vad ska jag göra?

Min spontana reaktion: Vad sjutton får du ut av att dejta den här snubben?

Han tar sig inte hem till mig då han tycker det är för långt att gå för sonen vilket det igentligen inte är.
Latmask och inte intresserad av dig.

Han vill inte säga mer? Han säger att han vill ha tid på sig att öppna upp och berätta, jag säger att jag vet en del men vill veta mera så jag vet lite vad jag ger mig in på."Du behöver inte oroa dig förrän jag varit vaken i flera dygn och inte kan sova, eller börjar glömma bort saker och ting" och att hans stora rädsla är att han ska vakna upp en dag och inte känna igen sin son. Ja det känns ju tryggt....
Inte intresserad av att låta dig lära känna honom heller

Han är knappast den som håller ordning och hans hem liknar mest en ungkarslya. Han kan plocka undan det värsta innan sonen kommer ibland.
Han borstar inte tänderna varje dag, sällan är nog rättare sagt, han son lagar nu sitt andra hål hittills och han ser till att han borstar sina tänder ibland.
Lortgris och ohygieniskt, vill du verkligen vara intim med den här???

Han röker, snusar och dricker kaffe. ev tar en macka på morgonen. Han äter lite godis och glass under dagen på jobbet, annars äter han inte förrän han kommer hem, ca vid 8 tiden på kvällen. han äter då inte heller speciellet nyttigt utan köper revbenspjäll eller steker kött som enda mat alternativt en skål kornflakes, han säger att han fungerar så.Punkt.

Rökning och snus = dealbreakers för mig, usch! Och dåliga matvanor på det... nej tack

Innan han ätit kan man knappt prata med han,efter är han numera alltid trött. Han sover aldrig hemma hos mig längre.Han säger att han är sliten.... Jag får komma dit med orden jag är inte så pigg men du får gärna komma hit...:crazy:
Igen, LAT

Jag trivs inte speciellt bra i hans lght. Han har bett mig flytta in. Jag vill inte. Min lght är ren, ordnad och ljus, hans är smutsig, fettigt pga av matlagning utan fläkt, mörkt (alltid neddraget) och han har knappt några möbler och oordnat.
Igen, USCH, vad ofräscht!

Han sover aldrig hos mig längre, tillslut kröp det fram att hans inte gillar att rolla bort katthår från sina kläder hos mig, han bär alltid kläder som drar åt sig håren och vill inte bära nåt annat, har en katt som fällt en längre period nu pga av dvs orsaker men som borstas ofta och jag damsuger osv .
Sen kan han höra katterna om nätterna ibland och det stör, han sover här en natt och sen vill han inte mera. Han kommer ju enligt mig då aldrig vänja sig?:eek: Känns igentligen bara som en massa dåliga ursäkterför att slippa..
Det är ursäkter för att slippa. Han vill ju inte vara där!

han orkar inte "anstänga" (mitt ordval)sig?!
Varför ska då du ödsla din tid på honom?
Det låter ju ganska illa ser jag nu när jag läst,
Nähä...
han har ju dock en hel del fina sidor oxå, men dom är nog inte riktigt lika många som dom som är negativa just nu....:o
Fina sidor? Vilka då? Förutom "trevlig och snäll" och det finns ju väldigt många fler som är...
Jag vill prata och reda ut en del, han orkar inte, vill inte eller har inte tid...kommunikation känns inte som vår starka sida....
Klart han inte vill eftersom han är lat och totalt ointresserad av att engagera sig i dig

Jag fyllde år nyligen för några veckor sen. Jag fick ett Grattis, inget mera, kan inte låta bli att bli besviken, han sa att att vi skulle fira, att han skulle köpa nåt till mig. Han vet om att jag är besviken, inte ens en blomma eller nåt...:( I går ville han att jag skulle följa med honom och köpa presenter till hans son som fyller år nu i dagarna. han planerar, han tänker, han köper en dyr cykel och lite till. Jag kan inte låta bli attt känna mig åtsidåsatt. Jag missunnar ju inte hans son nåt men ändå....
Och du vill fortarande anstränga dig?

Vi har båda haft ganska mycket ändå på sidan av i våra liv, han har en bror som missbrukar och ska in på behandling och jag har haft uppsägning och dödsfall i mitt.
Det ursäktar inte ett kasst beteende tycker jag.

Jag kanske är hemsk som inte tycker det är okej, jag är lixom inget bra på förhållanden, jag åker ju på nit efter nit hela tiden känns det som.
Nej, det där är inte ett okej "förhållande" vad det låter som

Just nu slåss jag med känslan om att jag inte vill vara själv, men ska det vara så här?
Bättre att vara ensam på egen hand än ensam i en relation vilket är vad du verkar vara just nu...

I början kunde han anstränga sig, ringde på kvällarna om vi inte sågs osv, nu gör han inte ens det, ibland kanske...Känner mig less, han säger att han älskar mig, jag vet inte längre alls vad jag känner eller ska göra.....känns som om jag går sönder snart :cry:
Jag tycker att du ska skaffa lite självrespekt och inse att du förtjänar en snubbe som ger dig den uppmärksamhet, tid och det engageman du behöver! Inte någon ovårdad slusk som egentligen är totalt ointresserad men för lat för att säga till, plus att han säkert tycker det är sjukt bekvämt att du stannar kvar trots att han inte anstränger sig ett skit.

Sätt gränser för dig själv! Bestäm dig för vad du vill ha i ett förhållande och nöj dig inte med skit av den dåliga anledningen att "det är tråkigt att vara singel".

Dumpa den där slusken så har du åtminstone en fair chans att hitta drömprinsen, för tro mig, han du "har" nu är väl inte direkt den partner du skulle välja om du fick drömma fritt?
 
Sv: vad ska jag göra?

Ta en paus i "förhållandet" och se om du saknar honom. Han verkar ju inte "fylla på" ert förhållande, han bara tar din enenrgi.
 
Sv: vad ska jag göra?

Jag svarar er allihopa....jag är inne i ett rätt känsligt läge nu efter dödsfall uppsägning osv och vet inte alltid om jag faktiskt överreagerar.
Men visst, hans matvanor, att han röker och snusar är inget jag gillar, jag själv är frå från sånt och ganska noga med att äta sunt osv. han skiter i vilket.
Han hygien är väl nåt som känns...ne det känns inte alls bra :(
Han gör ändå gulliga saker, kommer med kaffe på sängen osv när jag sover där och myser och gernärhet...men...ja ...fan det var nog det....:o

Jag har förlorat många, en del självvalda relationer nyligen och är nog ganska rädd för att bli ensam, jag har två vänner men utan honom i mitt liv kanske min telefon skulle ringa max 1-2 gånger i veckan ....jag har inte så stort socialt liv och numera inte heller nåt jobb. Ingen släkt eller familj...och jag vill ju ha en familj....så otroligt mycket...29 år och singel och barnlös :cry: ......det kanske är en av annledningarna till att jag försöker......:o
 
Sv: vad ska jag göra?

Du försöker med fel person. Såhär ska det inte behöva kännas ens efter en lång tid tillsammans. Bryt nu och spar tid till att hitta någon som du passar bättre med.
 
Sv: vad ska jag göra?

Ni har träffats under några månader och det enda positiva du har att säga om honom är att han är snäll och trevlig och serverar kaffe på sängen?

Det spelar ju ingen roll hurdan han är eller vad han känner, du är ju inte kär, helt enkelt.
 
Sv: vad ska jag göra?

Kan nog mycket väl vara så.....

Han ringde för en stund sen (kors i taket) visserligen efter mitt inlägg på face om en riktig ångestdag, så nu vill han prata och jag ville inte över telefon så nu blir det ikväll efter jobbet, han slutar 19.....

Om jag nu inte är kär osv, och ja det känns ändå bra att att ni påpekar att jag inte överdriver om tex hygien, att han inte anstränger sig osv, varför gör det då så jävla ont och känns så svårt? :cry:
 
Sv: vad ska jag göra?

Även om du har upplevt dödsfall och uppsägningar så ska du inte behöva ha det så här.
Har också upplevt det, men jag träffade en kille strax efter sista dödsfallet. Helt fel läge :)
 
Sv: vad ska jag göra?

Men hallå! :eek:

Bara hälften av de där grejerna hade varit nog...

Jag tror att du gärna vill ha ett förhållande eftersom du känner dig ensam, och den här snubben råkade finnas tillgänglig. Men det är bättre att vara ensam än i ett dåligt förhållande, jag lovar! Det finns så många fina människor, rätt vad det är träffar du en av dem och då kommer du märka skillnaden. :)
 
Sv: vad ska jag göra?

Min tolkning av det du skriver är att du egentligen inte är särskilt intresserad av honom. Och han verkar ju rätt måttligt intresserad av dig. Det går säkert att hålla liv i ett sådant förhållande ett tag men är det så du vill ha det?
 
Sv: vad ska jag göra?

Om jag nu inte är kär osv, och ja det känns ändå bra att att ni påpekar att jag inte överdriver om tex hygien, att han inte anstränger sig osv, varför gör det då så jävla ont och känns så svårt? :cry:

Jag skulle tippa på att det är för att du är rädd för att vara själv? Att det är det som känns jobbigt, snarare än att förlora just HONOM. Försök att skilja på dessa två saker när du sorterar hjärnan och kommer fram till hur du ska göra :)
 
Sv: vad ska jag göra?

Om jag nu inte är kär osv, och ja det känns ändå bra att att ni påpekar att jag inte överdriver om tex hygien, att han inte anstränger sig osv, varför gör det då så jävla ont och känns så svårt? :cry:

Skulle tro att det är rädslan för att vara ensam och rädslan för att inte hitta någon annan som gör att det känns svårt, inte själva dumpningen av just honom?

Om du tänker dig fem år framåt i tiden, vill du ha honom far till dina barn? Så som är han ÄR, här och nu, inte den du tror att han skulle kunna vara? Verkar han vara material att ens bilda familj med om han inte ens kan borsta tänderna på sin nuvarande son?

Sen är det ju lite så, att så länge du slösar tid på ett lönlöst förhållande så lär ju även chanserna att springa på en riktig pärla bli mindre eller hur...?

Dumpa och börja dejta. ;)
 
Sv: vad ska jag göra?

Nej, kanske är det så, jag vill inte ha honom som han är i dag som far till mina barn .....:o inte heller hittar jag just nu känslan om var vi står om 5 år tillsammans heller....:(
Att han finns i mitt liv har ändå kännts som en slags trygghet i en för övrigt otrygg värld för mig där numera bristande ekonomi, arbetslöshet m.m. hägrar.....
Kan mycket väl vara så att det är rädslan för att lämna beror på rädslan att vara ensam, att aldrig hitta någon att bilda familj med (vill så gärna ha barn i framtiden) och samtidigt lämna en om kanske liten men ändå trygghet mot nåt mycket osäkrare....
 
Sv: vad ska jag göra?

Kan mycket väl vara så att det är rädslan för att lämna beror på rädslan att vara ensam, att aldrig hitta någon att bilda familj med (vill så gärna ha barn i framtiden) och samtidigt lämna en om kanske liten men ändå trygghet mot nåt mycket osäkrare....

Jag skulle vilja påstå att dina chanser att få som du vill ha det ökar drastiskt om du avslutar förhållandet med en person som du ändå inte ser som någon du kan tänka dig bilda familj med. :)
 
Sv: vad ska jag göra?

Kan mycket väl vara så att det är rädslan för att lämna beror på rädslan att vara ensam, att aldrig hitta någon att bilda familj med (vill så gärna ha barn i framtiden) och samtidigt lämna en om kanske liten men ändå trygghet mot nåt mycket osäkrare....

Den där tryggheten behöver du hitta i dig själv. På vilket vis har han gett dig trygghet? Han verkar inte särskilt hjälpsam eller omtänksam. Låter snarare som att han är en (ursäkta mig nu) snuttefilt för dig...?

Varför är det osäkert att vara singel?

Vill du så gärna ha barn tycker jag du ska se till att vara tillgänglig den dagen du springer på lämpligt pappamaterial istället. Att välja fel far till barnen kan få skitjobbiga konsekvenser som knappast ger trygghet...
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: tanten
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 411
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp