Rehab för ryttare med häst

Bukefalos 30 år!

Vården är tyvärr den absolut sista instansen jag vill ha kontakt med nu. De har förbrukat mitt sista förtroende.

Någon form av samtalskontakt rekommenderar jag också oavsett om det inte blir med vården. Jag var också otroligt långt under isen efter min svåra ridolycka, jag kunde inte gå efter den. Tog mig tillbaka till livet med hjälp av samtalskontakt , mediciner och rehab. Vet inte varför vården förbrukat ditt förtroende och vad som gått snett i den kontakten och det är självklart inget du behöver dela med dig av men det låter otroligt sorgligt iallafall. Men oavsett vart du vänder dig se till att prata om din situation med någon . Kram :heart

Har fått hjälp ut till hästarna för att sniffa och klia lite igen. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen när jag är där. Saknar dem så innerligt och är så trött på min kropp på alla sätt.
Samtidigt som kroppen skriker blir jag lite uppiggand mentalt när jag varit där.

En liten uppdatering:
Kroppen läker sakta men säkert. Cancertumören är bortopererad och jag har börjat rida lite. Det stramar och spänner överallt men hästarna är så fina och inkännande så det funkar ändå.
Det är tur att de finns och drar i en annars hade jag nog gett upp helt där ett tag.

Åh vad härligt att höra ❤️ så härligt att du tagit dig upp i sadeln. Ta allt i din takt och var snäll mot både kropp och psyke. Så tog jag mig tillbaka till ridningen aldrig göra något jag inte kände mig redo för mentalt eller fysiskt.

En liten uppdatering:
Kroppen läker sakta men säkert. Cancertumören är bortopererad och jag har börjat rida lite. Det stramar och spänner överallt men hästarna är så fina och inkännande så det funkar ändå.
Det är tur att de finns och drar i en annars hade jag nog gett upp helt där ett tag.
Vad djur bara är bäst! Heja dig som kämpar på! ❤️

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka