Rehabilitering efter troligt diskbråck erfarenheter?

100% säker på att det inte är citodonet som ger brus, kraftlöshet och svimningar?

Min kropp omvandlar kodein extremt effektivt. På nivån att halv dos gör mig totalt kaputt i kropp och knopp, så jag totalvägrar citodon.


Ja det är jag har haft citodon tidigare med maxdos åtta per dygn när jag bröt bäckenet i en ridolycka. Då fick jag citodon efter att jag svimmat konstant av morfin på sjukhuset så de bytte ut morfinet mot citodon. Med citodon försvann problemen med avsvimning.
 
Ring vårdcentralen och fråga angående planen för medicinering så att du känner dig trygg i hur den ska justeras.


Det är riskabelt att råda om mediciner och dess användning på ett forum, skulle överlåta sådant till vården som även har koll på annat runtomkring i det specifika fallet

Pratade med läkaren igår om hur jag ska sätta ut lyrica och sätta in saroten så det är inte oklart. Däremot har jag fått mer nervsmärta då jag triggade den på ett dåligt sätt varför jag inte vet hur jag ska kunna börja att plocka bort den just nu.
 
Ja det är jag har haft citodon tidigare med maxdos åtta per dygn när jag bröt bäckenet i en ridolycka. Då fick jag citodon efter att jag svimmat konstant av morfin på sjukhuset så de bytte ut morfinet mot citodon. Med citodon försvann problemen med avsvimning.
Kodeinet i citodon omvandlas till morfin, så det kan ju hända att din kropp omvandlar det annorlunda den här gången.
 
Ring vårdcentralen och fråga angående planen för medicinering så att du känner dig trygg i hur den ska justeras.


Det är riskabelt att råda om mediciner och dess användning på ett forum, skulle överlåta sådant till vården som även har koll på annat runtomkring i det specifika fallet
Det var inte min mening att påstå att hon skulle göra det utan läkarkontakt vilket jag nog tycker att jag varit ganska tydlig med i flera inlägg. Men dumt skrivet såklart.
 
Hur går det för dig @Islandshästryttare?❤️


Det går inte alls nervsmärtorna blir värre för varje dag och jag har så fruktansvärt ont i höften. Jag har svårt att sköta det mest grundläggande att ta sig till toaletten eller duscha är en enda lång utdragen plåga och jag gråter varje gång. Min fysioterapeut tycker nu det ska röntgas eftersom jag har så stora problem. Väntar på att vårdcentralen ska ringa.
 
Det går inte alls nervsmärtorna blir värre för varje dag och jag har så fruktansvärt ont i höften. Jag har svårt att sköta det mest grundläggande att ta sig till toaletten eller duscha är en enda lång utdragen plåga och jag gråter varje gång. Min fysioterapeut tycker nu det ska röntgas eftersom jag har så stora problem. Väntar på att vårdcentralen ska ringa.
Fy farao din stackare. Hoppas du får hjälp snarast🙏
 
Var på vårdcentralen idag. Läkaren trodde jag var inne i ett skov med nervsmärtorna och hon sa att det kan vara så att det går fram och tillbaka. Men skickade också remiss till röntgen även om hon egentligen inte trodde att det skulle tillföra så mycket mer än en säker diagnos det är egentligen för tidigt. Men tar några månader att få tid för MR. Blir troligtvis en förlängning av sjukskrivningen vilket stressar mig eftersom jag bara har vikariat på jobbet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
577
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 144
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 388
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp