Reiningstam?

Sv: Reiningstam?

Aha, dubbelreggad häst är aldrig fel. Då kan man vinna dubbelt så många tävlingar :D

Väldigt snygg häst du har! Fölet kan ju inte bli annat än en toksnygg reiner :love:
 
Sv: Reiningstam?

Hoppas det blir en fux....:love:
Precis, synd bara att det är lite dåligt med klasser för Breedingstocks för det är antagligen vad fölet kommer att bli eftersom Chappe är det och hingsten har inte så värst mycket vitt. Chansen att det blir någon extra vit fläck är ganska så minimal tyvärr....:crazy:

/Carina :eek:
 
Sv: Reiningstam?

Varför kommer fölet att bli reggad som breedingstock och inte appendix? Om ditt sto är reggad både som paint och quarter och hingsten är renrasig quarter, borde inte fölet då bli quarter eller appendix....? :confused:
 
Sv: Reiningstam?

FidoDog skrev:
Varför kommer fölet att bli reggad som breedingstock och inte appendix? Om ditt sto är reggad både som paint och quarter och hingsten är renrasig quarter, borde inte fölet då bli quarter eller appendix....? :confused:

Appendix existerar inte bland paintarna. Fölet blir renrasig quarter eftersom båda föräldrarna är det. Plus att det antagligen blir paint breedingstock eftersom Chappe är det och pappa inte har speciellt mycket vitt, så chansen att det kan bli någon större vit fläck som kan göra det till "riktig" paint är ganska så minimal....:crazy:
Fast konkurrensen i breedingstockklasserna är ju inte så stor än så länge....;)

/Carina :eek:
 
Sv: Reiningstam?

Aha, då är jag med igen! Fick tillfällig sinneförvirring... :angel:

Har du någon bild på hennes tidigare föl? Hur gammal är den? Har den hunnit komma ut på tävlingsbanan? Synd att fölet inte är fött än för jag hade lätt kunnat köpa det :love:
 
Sv: Reiningstam?

Kan inte mycket om avel men försöker hjälpa till ändå, från vad jag sett på tävlingsbanorna.

Bra reininghingstar i Sverige är bla. Bad Like I Wanna Be, Dun It With Charm, CC Top Whiz, Crimson Catalyst, Chimayo Melody, Jacs Deduction och Silver n Hickory. Problemet är att få av dessa hingstar har avkommor ännu som presterat på tävlingsbanorna.

Crimson Catalyst är väl den med flest avkommor och hans son som Elisa Söderkvist tävlat är väl den som presterat bäst och är uppe på pappans nivå. Jacs Deduction har också en hel del avkommor, Peter Ljungberg tränar och tävlar en av dem: Gentle Deduction med framgång.
Bad Like I Wanna Be är en personlig favorit :love: mycket cutting på pappans sida i den stamtavlan, men halvbroderna vann det amerikanska derbyt i usa i maj så reining kan de gå iallafall. Anna Lööf har väl någon avkomma som hon tävlat. Dun It With Charm äldsta avkommor är 2-3 år så det är för tidigt att säga hur bra de är. CC Top Whiz avkommor tror jag inte att jag sett tävla reining ännu och Chimayo Melody och Silver n Hickory vet jag inte om de har några avkommor ännu.

Så det är svårt att säga vilken av de svenska hingstarna som lämnar bäst avkommor då de inte varit aktiva i avel tillräckligt länge. Det återstår att se om tio år eller så...

Tips är att titta på vad hingstarna själva presterat och vad det finns för meriter bakåt i stamtavlan. Sedan får du gå på personligt tycke och smak. Är det en avkomma du planerar köpa spelar ju stoet minst lika stor roll i hur denna kommer bli.

Ole :bump:
 
Sv: Reiningstam?

Han hette Mr Summernight och var e: Equinox, tyvärr lever han inte längre jag minns inte vad som hände om det var någon typ av kronisk hälta eller liknanade....:crazy:
Han var i alla fall född -94 så det var före vi ägde Chappe (köpte henne juli -96), det var faktiskt tjejen som köpte honom av förra ägaren som tipsade syrran om Chappe....:D
Någon bild har jag inte heller, men han var rätt duktig när jag såg honom på paint-shower...:)

/Carina :eek:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 331
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 740
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp