Reklamation

domino

Trådstartare
Jag ska reklamera ett ca 300g stalltäcke hos *ö***s. Någon som gjort det tidigare? Vad kostar det att skicka, får man tillbaka det från företaget sen? Frakten alltså? Hur lång tid tar det?
Tacksam för svar! :bow:

Sv: Reklamation

Saxat från Hööks hemsida:

"Du kan reklamera en skadad eller felaktig vara (obs! täcken och andra artiklar måste vara rena och torra för att behandlas) inom 14 dagar. Om det gått mer än 14 dagar innan du upptäcker felet måste du kontakta oss direkt. Returnera paketet som postorder kundretur. OBS, ej mot lösen. Bifoga returnotan och ange felet. Återbetalning kommer att göras senast inom 30 dagar från den dag då vi mottagit returnerad vara. Returneras hela ordern återbetalas även expeditionsavgift, fraktkostnader och postförskottsavgift. Om ett ärende hänskjuts till Allmänna Reklamationsnämnden, följer vi alltid nämndens rekommendation. "

Det var inte till Hööks utan Börjes... Men antar det går till på ungefär samma sätt? :confused:

Öppet köp

Hos oss har du alltid 30 dagar öppet köp från
leveransdagen. Ångrar du ditt köp, sänder du
varan oanvänd till oss med postorder kundretur
(som finns att köpa på posten) och får pengarna tillbaka.
Gäller EJ specialbeställda varor, tryck eller brodyr.

Returavdelningen

Har du frågor angående byten, returer eller reklamationer
är du alltid välkommen att ringa vår returavdelning.
Telefontid vardagar kl. 9.00 - 17.00 på telefonnummer
0477-482 60.

Yttertyget har fnastats upp i sömmen och släppt hela vägen runt bogen trots god passform och ett bensnöre har lossnat bara utan vidare... :crazy: Han har alltså inte fastnat någonstans eller så.. Det är det rutiga jag köpte på globen. Efter en veckas användning ser det ut så :smirk:

OM det är fabrikatopnsfel på täcket får du tillbaka för frakten.

Om de anser det INTE är det får du inte tillbaka för frakten.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka