rekord i dålig marknadsföring?

golit

Trådstartare
Om man först skriver sina memoarer... och sen inte kan minnas något inför konstitutionsutskottet, är inte det svenskt rekord i dålig marknadsföring?

golit menar bara om Maud Olofsson inte kan minnas hur hon kostade skattebetalarna miljarder i hennes vattenfallsaffärer, för det ligger fem år tillbaka, hur kan hon ens då få ihop memoarer?
 
Om man först skriver sina memoarer... och sen inte kan minnas något inför konstitutionsutskottet, är inte det svenskt rekord i dålig marknadsföring?

golit menar bara om Maud Olofsson inte kan minnas hur hon kostade skattebetalarna miljarder i hennes vattenfallsaffärer, för det ligger fem år tillbaka, hur kan hon ens då få ihop memoarer?

för det här kan ju vara fria fantasier och en roman?

Vi får också en nära inblick i maktspelet mellan partiledarna i Alliansen och hur det kunde hetta till i de slutna överläggningarna.
Som Alliansens initiativtagare spelade Maud Olofsson en viktig roll i det borgerliga maktskiftet 2006, då hon placerade sig i maktens innersta krets som näringsminister och vice statsminister.


http://www.bonnierforlagen.se/Katalog/WahlstromWidstrand/Var-2014/Jag-ar-den-jag-ar/
 
Vi kan bara spekulera.

Men personligen har jag mina misstankar om att Reinfeldt har bett henne hålla tyst. Hon har inget att förlora - men det har han.

Det är en skärpt kvinna. Att hon inte minns är bara nonsens. Däremot finn det massor av andra som vinner på att hon låtsas att inte minnas.
 
Vi kan bara spekulera.

Men personligen har jag mina misstankar om att Reinfeldt har bett henne hålla tyst. Hon har inget att förlora - men det har han.

Det är en skärpt kvinna. Att hon inte minns är bara nonsens. Däremot finn det massor av andra som vinner på att hon låtsas att inte minnas.

Alla människor har ett pris, vad är Mauds?
 
Priset är att hon vill vara med i politiken även i framtiden.

Vet du - det tror jag inte alls på. Sannolikheten för toppositioner är dessutom lika med noll?

Hon arbetar inom näringslivet nu. Varför ska hon längta till ett mer undanskymt politiskt liv när hon kan vara med och arbeta och göra skillnad på andra arenor?
 
En liten styrelsepost i LKAB är också politik.

Ja absolut.
Jag tänkte mer att du talade om partipolitik.

Dessutom - har hon gett löften att inte chikanera "allianskamrater" vore det märkligt om hon ville bryta det.
Vem vill betraktas som opålitlig liksom...
 
golit menar bara om Maud Olofsson inte kan minnas hur hon kostade skattebetalarna miljarder i hennes vattenfallsaffärer, för det ligger fem år tillbaka, hur kan hon ens då få ihop memoarer?

Det är ju lite begränsande om man tror att det var Maud Olofsson som var den enda som drev Nuon-affären, från början till slut. Ytterst ansvarig som representant för ägarna. Ja. Jag antar att golit då pekar ut Maud som ensam hjälte i de stora vinster Vattenfall gjort i övrigt och gör i dagsläget också.
 
Hej!

Jag som väljer att tro gott om mina medmänniskor hoppas att det helt enkelt är så enkelt att Maud börjar bli gammal och därmed lättare glömmer händelser som ligger nära i tiden. Saker som hände längre bak minns hon naturligtvis bättre, precis som gamla människor gör. Om så är fallet känns det dock som om hon borde gå i pension å det snaraste innan hon glömmer bort var hon bor...

/Lavinia
 
Det är ju lite begränsande om man tror att det var Maud Olofsson som var den enda som drev Nuon-affären, från början till slut. Ytterst ansvarig som representant för ägarna. Ja. Jag antar att golit då pekar ut Maud som ensam hjälte i de stora vinster Vattenfall gjort i övrigt och gör i dagsläget också.

inte alls, golit är mer fascinerad av mauds mycket selektiva minne. Maud får gärna förklara hur Vattenfall gjort stora vinster, hur man blivit ett hatobjekt i Tyskland och hon kan väl ta chansen framför KU... om hon nu skulle börja minnas igen
 
Vet du - det tror jag inte alls på. Sannolikheten för toppositioner är dessutom lika med noll?

Hon arbetar inom näringslivet nu. Varför ska hon längta till ett mer undanskymt politiskt liv när hon kan vara med och arbeta och göra skillnad på andra arenor?

allvarligt talat... näringslivet?? hur närande är miljardförluster??

att minnesförluster är en tillgång inom bankväsendet är väl en sak, men att det är en generell kvalitet är väl att överdriva
 
pris. efterfrågan och utbud.

efterfrågan, tja timbro-centern

utbud, maud och annie
Att golit med jämna mellanrum drivet eget privat korståg mot utvalda personer har framgått. Metoderna är inte sällan väldigt selektivt utvalda fakta och svepande rallarsvingar.

Kan du inte föra din kampanj på något annat forum så vi slipper? Det börjar bli tröttsamt.
 
Att golit med jämna mellanrum drivet eget privat korståg mot utvalda personer har framgått. Metoderna är inte sällan väldigt selektivt utvalda fakta och svepande rallarsvingar.

Kan du inte föra din kampanj på något annat forum så vi slipper? Det börjar bli tröttsamt.

Det kan dom nog inte, för att i man i de politiska forumen genomskådat den teknik du beskriver....
 
Att golit med jämna mellanrum drivet eget privat korståg mot utvalda personer har framgått. Metoderna är inte sällan väldigt selektivt utvalda fakta och svepande rallarsvingar.

Kan du inte föra din kampanj på något annat forum så vi slipper? Det börjar bli tröttsamt.

Nej varför det? det är visserligen golits inlägg, men Maud Olofsson minnesförlust kan ju vara intressant att diskutera.

Hur kan det komma sig att man först lyckas få ihop memoarer och sen inte kan minnas något av den största affären man gjort som minister?

Enron var ju liksom inte ett vardagsärende på departementet..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 649
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 407
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 173
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 701
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp