Relation / paus

Inte? Det låter som att det just nu i alla fall är så att han bestämmer reglerna. Du vill av allt att döma mer än honom och är säker på din sak, men han vill inte ge klara besked utan svarar ganska luddigt om att han fortfarande har känslor och att ni ska höras men att det nog inte kommer hålla pga si och så problem. Jag tänker att det är undanflykter för att ha dig kvar tills något bättre dyker upp. Alternativt så vill han inte ha en exklusivt monogam relation men vågar inte säga det rakt ut utan drar sig tillbaka så fort det börjar närma sig allt som är mer bindande.

Och nej, jag har inte varit med om liknande eftersom personer som agerar dylikt inte blir långvariga i mitt liv. Det är ett öppet forum så du kan tyvärr inte bestämma att bara de som ger rätt sorts svar får skriva. Då får du hålla dig till Dagbok där du kan moderera själv.
Ok. Fattar.. såklart är alla svar välkomna så länge det gäller frågan
 
Mitt ex och jag skulle ha "paus" för vi var på så olika platser i livet (vilket ni också verkar vara). Det blev en lååååång paus som slutade i att relationen tog slut. Då hade vi varit ihop i tio år.

Säger som en kompis sa till mig under "pausen": riv av plåstret direkt.
 
Mitt ex och jag skulle ha "paus" för vi var på så olika platser i livet (vilket ni också verkar vara). Det blev en lååååång paus som slutade i att relationen tog slut. Då hade vi varit ihop i tio år.

Säger som en kompis sa till mig under "pausen": riv av plåstret direkt.
Ja det tycker jag med. Han är inte rädd eller för feg för att säga att han inte vill.
 
Det är okej att ge upp. Man behöver inte kämpa vidare med allting. Jag hade gett upp denna relationen, den verkar ju ändå inte leda någonstans. Och är han osäker så är han ändå ingenting för mig. Jag vill vara tillsammans med en man som är säker på mig. Speciellt efter 2 år!!
 
Ja.. kanske det. Du menar att jag ska säga att det är över?
Det är tufft när en relation tar slut, oavsett vem som gör slut. Jag gissar att han hoppas att du själv ska vara den som avlutar det hela, karlar är ofta sånna ynkryggar, men för din egen skull behöver du försöka acceptera att det är över. Gråt, skrik, svär, slå kudden och tillåt dig sörja det som aldrig blev, ju längre du låter det här fortgå desto längre kommer det ta innan du kan läka och gå vidare.
 
Han vill göra slut för att ni bråkade? Istället har ni en paus?
Det låter som ett tonårsförhållande eller ligger det mer bakom? Vad löser sig av en paus, varför vill man göra slut efter ett bråk, vad händer under bråket?
Han blev arg på mig för att jag anklagade honom för en sak. Jag gjorde bort mig ( vet) ångrade mig och sa förlåt. Sa att jag ville va med honom. Jag har problem med relationer. .utreder för Eips. Jag har dålig impulskontroll
Han är mera som mussla och undvikande när vi har tjaffsat. Han drar sig undan.
Han har känslor och vill egentligen att det ska vara vi. Han vet inte hur vi ska gå vidare.
Ingen lätt sits..
 
Jag tänker att det är extremt lätt att säga att bryt kontakten. Gör slut osv. Men när man själv är i ett skevt förhållande eller vad det är så är det inte så enkelt sen.
 
Jag tänker att det är extremt lätt att säga att bryt kontakten. Gör slut osv. Men när man själv är i ett skevt förhållande eller vad det är så är det inte så enkelt sen.
Nä verkligen inte. Känslorna finns där..det jag som har gjort bort mig och betett mig dåligt mot honom. Jag förstår honom på ett sätt att han inte orkar ha ngn kontakt just nu. Mitt tålamod är inte det bästa heller 😔
 
Vad är det ni tjafsar om?
Han sa för ca 1 månad sen att han ville att vi skulle titta på ringar. Jag blev jätteglad. Vi hittade ringar men det skulle kosta en del.
Efter det så pratade han inte om förlovningem mer. Det gjorde mig arg och ledsen. Sa det till honom,att så gör man inte.
Efter ett tag så blev jag frustrerad och irriterad på honom och tänkte att han vill nog inte förlova sig alls.
Den frustrationen gick ut över honom.
Jag blev så arg att jag sa ..det är väl lika bra att det är slut.
Sen ändrade jag mig men då ville inte han. Vi bestämde att vi skulle ta en paus och fundera på varsitt håll.
Han har inte bestämt hur han vill göra.
Vill inte pressa honom heller..
Tålamod är inte min starka sida
 
Han sa för ca 1 månad sen att han ville att vi skulle titta på ringar. Jag blev jätteglad. Vi hittade ringar men det skulle kosta en del.
Efter det så pratade han inte om förlovningem mer. Det gjorde mig arg och ledsen. Sa det till honom,att så gör man inte.
Efter ett tag så blev jag frustrerad och irriterad på honom och tänkte att han vill nog inte förlova sig alls.
Den frustrationen gick ut över honom.
Jag blev så arg att jag sa ..det är väl lika bra att det är slut.
Sen ändrade jag mig men då ville inte han. Vi bestämde att vi skulle ta en paus och fundera på varsitt håll.
Han har inte bestämt hur han vill göra.
Vill inte pressa honom heller..
Tålamod är inte min starka sida
Släpp och gå vidare.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 676
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 288
Senast: Whoever
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 636
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp