Relationsproblem?

sandig

Trådstartare
Vi har vart ihop i ca ett år. Min pojkvän har intressen som tar mycket tid, vilket gör att vi ses ca en kväll i veckan då han sover hos mig och på helgerna. Helgerna kan variera hur mycket vi ses men oftast fredag kväll och lördag. söndag är oftast han iväg på egna grejer.

När vi väl umgås så är vi alltid bara vi två och det är jag som hittar på grejer vi kan göra ex gå på bio, ta någon promenad, gå på stan, ut och äta m.m

Jag vill ha... Mer? Jag vill bo ihop, jag vill inte alltid vara den som tar initiativ till att ses och hitta på vad vi ska göra när vi väl ses. Jag vill träffa hans vänner och familj. Jag vill att han ska följa med på tex släktkalas och träffa mina kompisar ibland när dom tex har fest. Just nu känner jag mig som någon form av KK som ses 2-3 gånger i veckan?

Han åker gärna själv när han ska hälsa på sin familj, han har en bästa kompis som han umgås med jämt, jag får aldrig vara med, denne bästa kompisen har en flickvän och jag tyckte vi kunde träffas alla fyra nån gång men det är trögt..

Han vill inte träffa mina vänner (dom är tråkiga), han har träffat dom ett fåtal gånger kanske 3? Han vill inte träffa min familj då det är jobbigt och dom kanske frågar mycket och han måste vara trevlig, han har träffat dom också ca 3 gånger.

Jag vet hur det är med intressen som tar mycket tid, jag håller ju på med hästar... men jag lyckas få tiden i alla fall, vill man så går det är mitt motto. Vi bor inte så långt ifrån varandra så det skulle absolut gå att ses mer än idag. men han är... nöjd?

På sistone har vi bråkat ganska mycket om det här, jag vill mer, jag vill bo ihop, jag vill ses mer, jag vill att han tar mer initiativ, jag vill inte alltid känna mig som om jag kommer sist, efter jobb, intressen och bästa kompisen...

Jag har försökt prata om det här men det hjälper inte, det som händer är oftast att han tycker jag bara gnäller på honom, han blir sur och lägger på luren eller om han är här blir han sur och åker hem...:banghead:

Nu låter det som att det bara är negativt men jag tycker verkligen om honom, han är söt, rolig och vi har massa kul ihop med.

Vad gör jag? Är jag för gnällig?:crazy:
 
Sv: Relationsproblem?

Rent krasst, om ni vill olika saker och det inte går att prata om det, då finns det väl inte så mycket mer att göra? Är det inte bättre att du försöker att hitta någon annan som är söt och rolig, men som faktiskt vill samma saker som du?
 
Sv: Relationsproblem?

Det kan ju vara så att han är nöjd med situationen och aldrig kommer vilja ha mer än så. Helt enkelt att ni vill ha olika saker. Kan du acceptera det?
Jag tror många tar för givet att alla vill ha samma saker och att man i em relation självklart ska flytta ihop och skaffa gemensamt boende, barn etc men faktum är ju att många inte vill ha sådant. Det enda ni kan göra är ju att prata om saken. Undvik att vara krävande och anklagande då personen bara verkar dra sig undan mer då.
 
Sv: Relationsproblem?

Du måste inse att ni vill olika saker med ert förhållande, kan du leva med att det är så här så kan det hålla ett tag till, men tyvärr så tror jag inte att det håller så länge till. Ju mer du vill ha desto mer kvävd kommer han känna sig, så antingen nöj dig med vad du får eller öppna ögonen och sluta ta initiativen. Antingen så blir han mer aktiv själv eller så rinner det ut i sanden, men oavsett så låter det inte som det är något att bygga vidare på. Ni vill olika saker och har olika mål.
 
Sv: Relationsproblem?

Läs din egen text och låtsas att du är någon annan!

Hur kan du ens tänka tanken att du vill mer med en sån kille?

Det låter ju helt otroligt trist för din del.

Så mitt råd är dumpa.
 
Sv: Relationsproblem?

Tror att du behöver hitta en pojkvän och inte en KK, för han beter sig faktiskt som en sådan nu! :(
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 442
Senast: cewe
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 071
Senast: lil-sis
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 756
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 465
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp