Remont eller aachen ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whiplashr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 327
W

Whiplashr

Vad är snyggast ?
Remontnosgrimma eller Aachen-nosgrimma (engelsk) :bump:

Sv: Remont eller aachen ?

Achen skulle jag nog säga på de allra flesta hästar, dock så har jag använt remont mkt ändå eftersom att hästarna har gått bättre med de :)

Håller helt med, jag har tröttnat på att alla har achen, för det är ju bara en trendsak för de flesta. Själv rider jag med remont för att hästen går bäst på det..

Använder remont på unghästen och på stoet...annars aachen så jag tycker båda är lika snygga:p:angel:

jag tycker remont och smala aachen som man kan ta bort nosremmen på är snyggast i hoppningen och självklart pullar;)

Säger som Nitronom, är allergisk mot aachen. De flesta jag vet som använder det har det för att hålla igen käften på hästen så det inte syns att de är hårda i handen.

Så remont tycker jag är utan tvekan snyggast.

Snyggast är engelsk, alltså utan nedre rem
sedan kommer remont
sist achen

allra fulast är pullar

Säger som Nitronom, är allergisk mot aachen. De flesta jag vet som använder det har det för att hålla igen käften på hästen så det inte syns att de är hårda i handen.
.

Fast håller inte en remont grimma om mer runt mulen än vad en aachen gör?

Remont är otroligt fult!
Hästarna får så avlånga huvuden. :crazy:

Håller mig till aachen..

Beror på hästen min 'ponny' är bedårande i sin remont medans storhästen skulle se helfel ut i den. Doredrar dock engelsk före aachen :p

Ja det har jag också tänkt på... Fast remont blir alltid klassad som "snällare"; undrar varför? :confused:

Jag föredrar nog remonten, kanske just för att alla säger att den är "snällare".;) :angel:

aachen såklart!!

finns bara en ras som kan ha remont utan att det är fult och det är isisar..

AASCHEN!!!!! Remont är det fulaste som nånsin uppfunnits i ridhistoria!:mad:

haha ja precis, om nåt stänger igen käften så är det remont!!!

enda argumentet mot aachen är att den kan skava på tänderna. men jag anser att en nosgrimma ALDRIG ska spännas åt tight oavsett modell.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 271
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
932
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 384
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka