remont matcha frank baines

Sv: remont matcha frank baines

Jo det är jag fullt medveten om, brorsan använder sådant när han hoppar sin häst. Jag konstaterade bara att det är fulare med bettskivor än med remontgrimma, är fullt medveten om skillnaden mellan dem...
 
Sv: remont matcha frank baines

*kl*
då kan jag bara visa resultatet då:smirk:
namnls7.jpg
 
Sv: remont matcha frank baines

Fick du tag i en med likadana spännen? Letar själv nosgrimma till mitt bruna FB träns pga att min nosgrimma gått sönder, men är jättesvårt att hitta med sådana spännen ju:crazy:
 
Sv: remont matcha frank baines

hittade efter att ha letat i åtta butiker en matchande från jacson, 175kr..
 
Sv: remont matcha frank baines

Centaur skrev:
.... Hästar ska inte BEHÖVA nosgrimma alls, då är det nåt fel....
Jag skulle aldrig låta en tränare plocka på min häst utrustning. Varför anser hon att han Måste ha remont? Gapar han? isf har han ont i munnen eller så har du för hård hand och då är det helt fel väg att gå att spänna igen truten på hästen.

Fast just på en unghäst tycker jag att det kan vara berättigat att använda en nosgrimma under en period, och då skall det vara en remont eller en pullargrimma som inte ligger emot tänderna som en aschengrimma gör.
När jag började rida min häst kunde hon "vela" ganska mycket med bettet, hon lade tungan över det, under det, och verkligen lekte med bettet.
En löst spänd remontgrimma hindrade det beteendet, utan att för den sakens skull knipa igen munnen på henne.

Idag rider jag med enbart löst spänd engelsk, och gapar hon idag beror det på att jag råkat ta lite hårt i henne, dvs helt OK att gapa =).

Men just på unghästar tycker jag att man ofta behöver använda en remontgrima just för att hästen skall lära sig att inte leka med bettet allt för mycket.

bibban
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 791
Senast: shia
·
Utrustning Har mässing på sadel/stigbyglar,och jag letar nu ett nytt träns då strl Cob inte längre sitter optimalt,men HERREGUD vad omöjligt det...
2
Svar
26
· Visningar
3 581
Senast: HannaZ
·
Dressyr Pålle har återigen lyckats med konsten att ha sönder sidostycket på tränset. :cry: Nu behöver jag tips på snygga träns i bra kvalitén...
2
Svar
20
· Visningar
3 104
Senast: aprilia
·
Utrustning Hata Dyon tränsen att man inte kan byta nosgrimma på dom :( Iaf har alltid haft Aschen nosgrimma på min häst då jag tkr de är...
Svar
15
· Visningar
2 493
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp